FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Använde cPanel på ett webhotell och gillade det skarpt! Nu hade jag tänkt fixa det till min egna server men har upptäckt att det verkar kosta pengar, stämmer det? Finns det något gratis-alternativ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finns dåligt med bra gratisalternativ, har undersökt saken... -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
=)
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur mycket kostar cPanel?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har kört ett par versioner av cPanel, och det fungerar utmärkt, men föredrar dock helt klart DirectAdmin - www.directadmin.com
(Är billigare också!) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
www.syscp.de - Har jag testat ytterst lite men verkade fungera bra. Schysst reseller-system (+ i kanten). Kan dock inte mäta sig med Plesk, cPanel och liknande men jag blev förvånad att den var så bra som den var. Den är ju trotsallt gratis.
www.webmin.com - Har jag ej testat. Första intrycket var seriös men fruktansvärt ful. Har sett att en del använder sig av denna. Verkar inte ha något speciellt reseller-system. Ovanstående hade jag aldrig hört talas om innan jag "råkade" besöka deras hemsida. www.vhcs.net - Har jag heller inte testat. Första intrycket från hemsidan var: "Meny-ripp av mozilla.org? :P". Iaf gratis. www.web-cp.net - Har jag inte testat. Gratis. :) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Köp senaste numret av DatorMagazin, en artikel/test av olika sådana system
|
|||