Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Erbjudande

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-01, 09:12 #11
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by eg0master@Mar 1 2005, 09:05
Och jag upplever inte active24 som skojare...
Kul! Har själv hört annat... Samt sett vissa "otydliga" annonser från deras håll..

Men alla har vi olika erfarenheter..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-01, 10:44 #12
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av eg0master
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Rådande uppfattning här på WN verkar vara att fri trafik bara erbjuds av skojare. Vilket webbhotell är det som har poppat upp den här gången?
Anlitade carambole av just den anledningen, dvs inga trafikbegränsningar och nu när de heter active24 så har de väl fortfarande samma deal, dvs man betalar inte för trafik. Och jag upplever inte active24 som skojare...
Carambole? oj oj oj ... hoppas du trivs, långvarig lär du bli iallafall

-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-01, 13:04 #13
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by nomicon@Mar 1 2005, 11:44
Carambole? oj oj oj ... hoppas du trivs, långvarig lär du bli iallafall

-Martin
Åfan, well vi får väl se. Den tjänsten jag använder där kommer jag inte längre använda när kontraktet löper ut i september eftersom jag tills dess flyttat den ynka sajten till servern där jag har allt annat, dvs på en egen server på egen lina.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-03, 10:06 #14
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Flitig postare

De flesta siter behöver inte fri trafik. Dessutom så verkar det (enligt min uppfattning) som om de flesta säger "fri trafik", men när det kommer upp i stora mängder så börjar de gny...

Jämför det med hyrbilar. De flesta säger "fria mil". Skulle ha hyrbil för typ 2 vekcor sedan. Ringde runt och fann ett företag som hyrde ut en hel helg för typ 495 kronor inklusive fria mil. När jag ringde dit och frågade om bil, så jo, det var fria mil. Okej, va bra sa jag glatt. Då frågade han "Vart skall du åka?", och jag svarade: "Vet inte riktigt.", "jo, det är väl klart att du vet det" tyckte han. Jag sa att jag skulel väl till Stockholm,Uppsala och lite andra ställen så det handlar väl om kanske 150 mil. Då lät han inte lika pigg på att hyra ut en bil till 495 kronor längre med fria mil...
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-03, 10:14 #15
Storens avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Citat:
Originally posted by hedberg@Mar 3 2005, 10:06
De flesta siter behöver inte fri trafik. Dessutom så verkar det (enligt min uppfattning) som om de flesta säger "fri trafik", men när det kommer upp i stora mängder så börjar de gny...

Jämför det med hyrbilar. De flesta säger "fria mil". Skulle ha hyrbil för typ 2 vekcor sedan. Ringde runt och fann ett företag som hyrde ut en hel helg för typ 495 kronor inklusive fria mil. När jag ringde dit och frågade om bil, så jo, det var fria mil. Okej, va bra sa jag glatt. Då frågade han "Vart skall du åka?", och jag svarade: "Vet inte riktigt.", "jo, det är väl klart att du vet det" tyckte han. Jag sa att jag skulel väl till Stockholm,Uppsala och lite andra ställen så det handlar väl om kanske 150 mil. Då lät han inte lika pigg på att hyra ut en bil till 495 kronor längre med fria mil...
Det är väl inte så konstigt. Missbruk samt utnyttjande av andras goda vilja kostar dyrt i vissa fall.. Självklart kan man som handlare sätta klausuler, men är inte det lite tråkigt? ..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-04, 15:18 #16
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem

Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem

Jag tycker det är fel utav webhotellen att erbjuda och lova nåt som dom omöjligen kan hålla. Vad är det för stil egentligen? Har kunden köpt en tjänst så ska dom ju kunna utnyttja den till 100% Men min uppfattning utav webhotell idag är att dom erbjuder hur mycket trafik och utrymme som helst, men man får tillexempel inte ha mp3 filer eller videos på kontot för det står det i avtalet att man inte får. Ser jag ett webhotell som erbjuder fri trafik så ser jag dom som skojare och oseriösa. Fy på dom!

/ Tommy
Tommy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-04, 20:06 #17
MickeY MickeY är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
MickeY MickeY är inte uppkopplad
Medlem

Man får det man betalar för. punkt slut.

Det är snarare köparen som är oseriös om han väljer ett webbhotell för 1kr/mån............................................... .......
MickeY är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-04, 20:59 #18
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Vi borde ta in på ett lowstanding hotell som erbjuder fritrafik och sedan skriva ett program som gör 100 000 000 000 anslutningar i minuten till sidan. Efter någon dag borde kontot vara nedstängt. Då tar man fallet till rätten =)
Oläst 2005-03-05, 00:07 #19
Flitig postare

Flitig postare

Jag gillar att jämföra (har ni märkt det? )... Om ett företag erbjuder dig obegränsad mängd kopieringspapper för 10 kronor/månad. Reagerar man inte då? De kanske räknar med att vissa kunder tar lite extra papper, men att de flesta inte tar så många papper. Men faktum är att om man erbjuder något till ett fast pris så skall man hålla det...

Var det inte Spray som erbjöd fast pris på internetsurfning för några år sedan och relativt omgående förändrade villkoren när de upptäckte att folk surfade mer än vad de hade räknat med?

Jag uppskattar hellre göra affärer med företag som säger, varje vara kostar 5 kronor eller att du får 10 st för 50 kronor, än företag som säger att jag får obegränsad mängd för 100 kronor. Risken finns att det företaget inte håller vad de lovar, eller går i kk.
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017