FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänkte köra en Win Server för mina egna sidor (inget webbhotell). Antar att jag skall Webb versionen eller?Vilken version är billigast, mest lämplig för mig och var skall man köpa den för bästa pris?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Ja, det som skiljer är ju vilka serverprogramvaror som medföljer. Tror Web är den med webserver och sqlserver på... (billigaste bundled) men det borde gå att köpa en W2K3 Server i vaniljutförande.
Skiljer lite i hur många processorer de stödjer mm. =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Kanske är Web det minsta paketet, men jag skall inte köra webbhotell, så det minsta borde duga. maskinen är en P4 HT 3.0 med en del minne. Dock vet jag inte var jag får en licens billigast. Några tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
En jämförelse:
http://www.microsoft.com/windowsserv...eeditions.mspx Och info om Windows Small Business Server 2003 (std vs premium) som ytterligare ett alternativ: http://www.microsoft.com/windowsserv...s/default.mspx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du kör WEB versionen så kan du INTE installera SQL Server, den säger ifrån då. Glöm inte det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag lånar tråden lite. Jag installerade web edition på en server burk hemma som jag ville lägga min personliga sida på. Tänkte samtidigt få bort den stora skrivaren från mitt skrivbord och koppla den till serverndatorn i förrådet och dela ut på nätverket, men det gick INTE. Det gick visst inte dela ut skrivare på en web edition. Kan man komma runt detta på nått sätt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Har någon med andra ord lyckats köpa en Web-editionlicens? Svaret jag fick från Dustin var att det antingen krävdes SPLA-avtal eller att man köpte minst 5 serverlicenser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Officiellt är det väl bara OEM som icke SPLA
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|