FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man ser på auktionerna att det blir fina summor på com domäner med 3 bokstäver.
finns det även värde i de com domäner som exempelvis 99x.com (fejkat namn) där de innehåller både bokstäver och siffror, eller de som enbart har siffror tex 234.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Absolut! Även om värdet är betydligt lägre än rena 3-bokstävers .com. Det beror i.o.f.s. lite på vilken kombination av tecken som domänen har, men helt klart är dock att en 3-tecken .com har ett visst värde. Nu börjar t.o.m. folk att jaga och spekulera i 4-bokstävers .com. Tror dock inte att 4-bokstav/siffra kommer att vara åtråvärda inom en överskådlig framtid såvida de ej betyder något speciellt.
Kolla in på något öppet domänforum: t.ex. *afternic.com eller *namepros.com i deras "appriasals-rum" eller "domain-for-sale-rum" så får du en liten inblick i hur resonemanget går och priserna ligger. Hypat eller ej låter jag vara osagt. På vissa forum fantiserar människor i grupp om värdet av deras domäner, även om de inte får något bud, någonsin. Så ta allt inbördes-beundran-snack med en nypa salt. Ett domännamn kan egentligen bara värderas av en presumtiv kund. Det blir lite löjligt när domänägaren ska övertyga hela världen om hur förträffligt och värdefullt hans/hennes domännamn är. Ett domännamn är värt precis lika mycket eller lite som någon är beredd att betala för det. Sedan att hitta rätt köpare, ja det är en helt annan historia... Jag hoppade in alldeles försent i domänkarusellen (nov/dec 2004), så jag äger inte ens någon 3-tecken .com domän ännu. Men jag skulle inte gråta precis om jag kom över ett par stycken. Lycka till med domänen/domänerna! Mvh /Stefan Edit: Gammal och glömsk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
3 letter .com - $1,000 och upp - där lägst är dem med riktigt dåliga bokstäver.
3 number.com - $1,000 och upp 3 char.com - typ $xx och upp typ kanske $300 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tackar för infon
rätt intressant att följa lite auktioner på com domäner. vilka priser en del hel knäppa namn kan ge ![]() jag har en 3 charter.com själv men siktar på att köpa in en 3 letter när rätt tillfälle ges. såg en 3 letter som gick för 8000$ igår. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
ged.com såldes för $150,000 på sedo för ett tag sen, vet inte vad rekordet ligger på men det borde vara i närheten.
Förutom men.com som gick för $1,320,000 på DomainSystems då... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om det är någon som är ivrig på trestaviga domäner så kan ni alltid göra ett besök på denna sida (som för övrigt drivs av en WN medlem):
http://www.a3char.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Finns ju även 3 st, 3 char - icke IDN's, under .com upplagda hos er på MissDomain.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur är det med SE domäner då?
T.ex. min kub.se som jag hade sån tur att tidigare ägaren "glömde" betala ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
men det kan ju alltid komma någon som verkligen vill ha namnet, då kan värdet stiga. men 30 000 :- som den ligger ute för på något ställe kommer du INTE få tror jag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|