FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skrier idag mina vanliga interna länkar såhär:
Keyword> Men hur ska jag skriva det för att den ska bli så bra som möjligt ur SEO aspekt, ska man anvädna fler attribut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du bör använda dig av title-attributet, till att börja med.
Har du länkar i text ska du inte skriva "klicka här" eller "läs mer". Se till att det går att se av texten i länken vart den leder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Och bättre än title="" attributen är alt="" som är w3c-stadnard. De gör samma saker, men som sagt - skippa title och kör med alt="" istället!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast något alt-atribut finns väl ändå inte på a-taggar? Du blandar ihop det med bilder.
Ur seo-synpunkt är det som sagt title som gäller, samt det viktigaste, att ha en bra länktext. Försök ha med nyckelord dill sidan du vill länka till i länktexten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Trodde Title i en länktext inte hade ngn som helst betydelse.
Eller prioriteras den på samma sätt som en alt="bilden" ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
ALT används som alternativ när en bild inte kan visas av olika anledningar. Vilka dessa anledningar skulle vara för en A tagg vet jag inte... alla webläsare kan väl visa en A-tagg? =)
länktexten är viktigast då det "kostar på" för siteägare att använda den, dvs de kan ju inte gömma länktexten på samma sätt som de kan gömma en title för densamma, därför blir den också mest relevant. Så, undvik iaf "klicka här" och annat krafs i dina länktexter. Det du ska skiva i title är en kort beskrivning av var man hamnar när man klickar på länken. Det finns även ett attribute för långa beskrivninar men det är inte så vanligt att folk avnänder denna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Som någon mer skrev så har jag aldrig trott att title i en <a href har någon betydelse i SEO-synpunkt? Vad skulle det vara isåfall, mer än att ge lite extra ord som sökmotorn kan indexera? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att ge lite mer ord åt sökmotorn är väl en orsak så gott som något? Jag kan dock inte vilka sökmotorer som indexerar vad, så jag kan inte svara på den frågan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så den enda skilnaden är att man ökar denciteten på det ordet, men det behövs ju oftast inte på den sidan som länkar till sidan man ska optimera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Validating
|
"alt" är för bilder.
Värderas inte av Google om det samtiding inte är en länk. "tilte" i href värderas inte alls enligt min erfarenhet. Men som allt annat så förändras algoritmerna, title kanske blir det mest värdefulla så småningom, vem vet :P Det är ju detta som är roligt med detta jobbet ! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|