FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag driver sedan några månder tillbaka portalen klassiskgitarr.com. Använder mig av "phpbb2 Plus" portalen vilken jag inte är helt tillfreds med. Som den webbstandars-nörd jag är grips jag inte sällan av panik över hur taskigt kodade vissa forum är. Tabeller och spacer-giffar till förbannelse ![]() ![]() Funderar på att installera ett "vanligt" phpbb-forum med de mest nödvändiga modifikationerna och köra övriga sidan i ett content managenment system där övriga sidor (Nyheter, Länkarkiv, Noter etc) genereras. Nackdelarna med detta upplägg som jag ser det är: Sämre integration mellan forum och övriga sidor dubbel sökfunktion (två databaser) flera inloggningar för admins Några fördelar: Mindre modifikationer i forumet (jmf phpbb2 plus) Bättre interface för skribenter Bättre XHTML output Hur resonerar ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Lite första tankar från mig är om man ser till xhtml och webbstandards är att sidan i sig inte behöver validera(enligt w3c) men att den gärna ska fungera i de flesta webbläsaren, vilket den ser ut att göra! Huruvida det är värt den tid att lägga ner på att "bygga om allt" som du säger är nog bara upp till dig att avgöra, är du en duktig programmerare är det inget problem med att få en admin login och lika bra "integration mellan sajtens olika delar", är du inte det så blir det givetvis mer omständigt. Det är svårt att ge 100 för en sajt man inte är 100% nöjd med, så är du inte det, ändra på det du inte är nöjd med!. Only some thoughts ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|