Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Till er som struntat i FF användare...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-04, 18:13 #11
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by Robert@Feb 4 2005, 17:30
Och snart (undrar vilket datum eg?) kommer en helt omskriven IE. Få se vad de har lyckats med då.
Nya IE skulle väl inte komma förrän Longhorn kommer, det är iaf vad jag har hört. Och longhorn lär väl inte komma förrän om tidigast något år.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-04, 19:40 #12
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Tänk 2007.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-04, 20:20 #13
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Är FireFox så välprogrammerad så det inte finns buggar, eller anser hackarna att FF är en förliten marknad? Och hur kommer det ändra sig när FF tar andelar och hackarna också tänker att det är dax att "börja använda FF"?

Instämmer. Samma sak gäller Linux/Windows. Den som lever får se

Citat:
Ursprungligen postat av Programmer
Å andra sidan så är det vissa funktioner som M$ valt att bygga in i IE såsom activeX/Vbs-script som förenklar för vissa webbsajter men som för en användare som bara klickar på fel knapp lätt installerar spyware på den egna datorn. Jag tror inte att FF kommer råka ut för detta.
Jo så var det förr, men med Sp2 till XP är säkerheten jämfört med innan mycket högre. Det kommer inte upp några rutor där användaren som kanske är stressad eller okunnig trycker "ja" på och vips är massa activexprogram inkörda. Det är ju nästan omständigt att klicka på den gula raden för att installera det.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-05, 11:46 #14
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare

Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar

Själv föredrar jag att validera och se till att sidorna fungerar i alla nyare webbläsare... h34r:
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-07, 18:45 #15
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Om man får spåna lite i saken så tror jag nog att m$ inte låter detta gå ur fingrarna. Dom har två val vad jag ser det. Det första är att göra som dom alltid har gjort och köra vidare på uppgraderingar och säkerhetspatcher. Det andra valet vore att skapa en helt ny webbrowser som är lättare och byggd på den kunskapen dom samlat upp.
Jag tror säker att dom ganska lätt kan samla upp ett team med dom främsta säkerhetsexperterna och bygga en browser som slår både det ena och det andra. Ett litet problem skulle kunna vara om dom bygger något nytt på gammal kod. Om man tittar på alla dll'er och libbar så kopplar dom bara in dom och missar troligen att titta på varje komponent. Dom kanske skulle behöva ett team som skapar även nya komponenter från grunden och låta komponenterna bli noggrant granskade av några experter.

/Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-07, 19:41 #16
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Njaa. problemet microsoft inte kommer ifrån är just att dom inte kan stryka alla gamla funktioner och börja om från början. Varför? För att alldeles för många sajter använder objekt såsom Active X eller vbs-filer. Visst kan dom fortsätta att täppa till luckorna dessa objekt har, men att stänga ute objektet(jämför med FF som saknar dessa extremt jobbiga JA/NEJ-installeraspyware-rutor) kan dom inte göra. Jag tror dom har grävt sin egen grav. h34r:
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-07, 21:21 #17
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by programmer@Feb 7 2005, 20:41
Jag tror dom har grävt sin egen grav. h34r:
Jag tror säker att det är många som hoppas det, men när jag lärde mig asp.net så trodde jag aldrig att det var så kraftfullt som det är så nog kan dom överraska alltid. Allt som egentligen behövs är att FF fortsätter bli populär så att m$ kan överraska igen.

/Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-08, 21:11 #18
Ateammate Ateammate är inte uppkopplad
Medlem

Ateammate Ateammate är inte uppkopplad
Medlem

Själv har jag varit trogen Firefox användare och jag har stora problem när jag tvingas ancända IE bl.a. för att jag oftast använde ctrl+t hela tiden för nya tabs. Men jag tror om den någonsin kommer gå om IE så kommer det ta långt tid innan de "vanliga" datoranvändarna går över eftersom IE har använts i en evighet av många och det kommer med Windows. Men växa kommer det göra.
Ateammate är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017