FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() /Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kontor på andra våningen och uppåt är en bra lösning mot den typen av inbrott
![]() galler hjälper inte alltid.. det gäller också att väggen är byggd för att bära gallret och att det är fäst ordentligt.. har sett/läst fall där de helt sonika krokat gallret i bilen och ryckt bort det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() /Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ringde ngn larm / säkerhetsfirma och ville göra en kostnadsfri "säkerhetsutvärdering" hos oss igår. Jag tackade instinktivt bestämt nej. Kanske man inte skulle gjort..?
![]() Gällande försäkring; Sänks avgifter / premie om man installerar larm och dyl? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ang försäkringar så sänks varken premier eller självrisken särskilt mycket om något alls. Orsaken är att försäkringen täcker så mycket mer än inbrott, tex vattenskador. Dock kan försäkringsbolagen kräva ett visst skydd annars gäller ej försäkringen mot inbrott. Innan ni sätter in ett larm så kontakta ert försäkringsbolag. Om du kontaktar ett larminstallationsbolag för inbrottslarm så kommer du säkert få ett bra inbrottslarm, dock kan försäkringsbolaget ha en annan syn på hur ert skydd ska se ut. Tex galler och låsbara fönster, nya lås eller kanske ny ytterdörr. Tänk också att försäkringen ska täcka skador som ni tex kan åsamka era kunder. Själv har jag en försäkring som täcker skador på upp till 10 miljoner om jag skulle klanta till det ordentligt. B) /Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
satsa på att köpa en såndär kross-säker ruta... sen kör ni gallret på utsidan. då går det typ inte att ha sönder rutan, om man inte gör det gamla crash-and-grab tricket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Far min säljer larm för securitas.
De går alltid och knackar dörr, visar ID-kort (securitas ID-kort) och sedan så kör de väl på med sina säljmetoder.. Det jag vill poängtera är väl att securitas säljare knackar dörr och visar ID så att man inte åker på "tjuven kollar om du e hemma / har larm" tricket. Nu är det ju så att vissa kunder köper ClasOhlson larm och sedan klistrar upp Securitas dekaler överallt. (Olagligt att sätta upp företagsdekalerna om man inte har köpt direkt från Securitas.) Men saken är den, bara dekalerna ger ett skydd mot tjuvar. Fast när folk skaffar larm så ökar chansen att få inbrott för de som saknar larm. Tyvärr.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|