FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den senaste tiden har det cirkulerat rykte isåväl på nätet som i olika tidningar att Google håller på att utveckla en egen webbläsare. Under den senaste tiden har man släppt flera olika tjänster så som blogg verktyg, sökprogrammet Desktop Search samt e-post tjänsten Gmail där du kan lagra 1 gb, frågan många ställer sig ny är alltså om det nu är dags för Google att lansera en egen webbläsare som ska konkurrera mot bl.a Internet Explorer från Microsoft.
Ryktet startade igentligen genom att man fått vetskap om att Google hade registrerat domännamnet gbrowser.com under detta året och det har efter detta spekuleras mycket och rykterna blir inte mindre när man nu rekryterar Ben Goodger. Ben Goodger har varit den som varit ansvarig för planering samt organisationen kring den populära webbläsaren Firefox och han har fram till i början av januari varit anställd av Mozilla Foundation. Källa: IDG.se
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ser inte ut som om gBrowser har reggat det som TM. Sen beror det lite på hur lagarna är i USA / Irland.. I Sverige finns det ju alltid undantag när det gäller namn.. Har jag t.ex. blivit känd med SE7EN så finns det möjligheter att jag skulle vinna mot någon som försöker ta namnet trots att jag inte reggat det som mitt varumärke.. men men jag har fått en uppfattning att när företag blir för stora så fokuserar dom 99% på cashen än på kundens behov
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
På ett sätt ganska komiskt om Google skulle lansera en webbläsare. Studerar man html-koden på Googles sidor, så finns det mycket att önska vad gäller strukturen. Lustigt då utbildningsnivån på Googles anställda är mycket mycket hög.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Glömde nämna att även Darin Fisher får i fortsättningen lön av Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm Google utvecklar en webbläsare. Microsoft lanserar en ny sökmotor...
Systemskifte på gång? Edit: 2 editeringar på 13 ord, inte så bra. Fast när jag läste en tidning (pappersvarianten) för en stund sedan reagerade jag på rubriken "Arbetslösa bör se över sin pension" Med; domämnamn med ö är nog inte så bra, och de har glömt punkten före se |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|