FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag citerar Barry Schwartz på SearchEngineRoundTable.com
"The PageRank that is displayed in the Google Toolbar is for entertainment purposes only. Due to repeated attempts by hackers to access this data, Google updates the PageRank data very infrequently because is it not secure. On average, the PR that is displayed in the Google Toolbar is several months old. If the toolbar is showing a PR of zero, this is because the user is visiting a new URL that hasn't been updated in the last update." "is for entertainment purposes only" kanske är att ta i, men det verkar som om många lägger på tok för mycket energi på PR. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Några funderingar bara (är inte någon seo-expert):
Det borde ligga i sökmotorernas intresse att deras algoritmer hålls hemliga eftersom logaritmerna är utformade för att ge ett relevant sökresultat och inte ett sökresultat som bygger på vem som är bäst på seo eller "lura" sökmotorn. Därför vore det kanske smart från sökmotorernas sidan att försöka "lura" tillbaka om vad som är viktigast vid seo. Är det PR-system som visas i toolbaren samma PR-system som verkligen används av Google, kan det vara så att det som visas är ett gammalt PR-system och det som används en vidareutveckling? Finns det egentligen något intresse av Google att uppdatera visningen av en ev. vidareutveckling av deras PR-system? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra, tackar.
Ursäkta, märkte jag att jag att min för dagen trötta hjärna klistrade in/skrev fel. Barry Schwartz skrev inte citatet, han hittade det i SearchEngineWatch forum. Detta inlägg tillbakavisades/argumenterades emot senare av bla "GoogleGuy". MEN det ligger ändå en hel del i att PR är överskattat i SEO sammanhang (Hög PR alena ger inga höga rankingar, det krävs lite mer, se tidigare inlägg ang länktext/kategori). Och jag håller med Thomas, gammal information kan ändå ha ett värde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
PR'en som syns i toolbaren är enligt mina studier den som används, men iom att den ofta släpar flera månader så måste man analysera under mycket lång tid med mängder av domäner. Att stirra sig blind på PR'en är inte nåt jag rekommenderar, dock spelar den roll och förenklar SEO-arbetet enormt. Nu är Yahoo och MSN tar andelar av sökningarna kommer SEO att ändra sig gissar jag, och det är enormt önskat! ![]() Thomas
![]() |
Svara |
|
|