FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Det går inte att göra någon generell jämförelse som säger att du tjänar mer på endera av dom.
Annonsintäkterna beror mycket på sajten annonserna läggs på. Just för din sida skulle jag chansa på att fastclick ger något bättre intäkter, med lite mer störande annonser och svårare att bli accepterad. Bästa sättet att avgöra är att testa båda två och jämföra den effektiva CPM-intäkten. Dvs hur mycket du tjänar per annonsvisning med respektive annonsnätverk.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Allrighty! Jag ska börja med Adsense så småningom.
Ursäkta men hade bara ett par frågor till: Får man ha adsense annonsen på en exit-pop-up (ett litet fönster som kommer upp varje gång någon lämnar webbsidan)?? Av det man tjänar ihop, hur fungerar skatten då på adsense? Om jag minns rätt, använde jag tradedoubler för många år sedan, då de tog 50% av vinsten och ca 20% skattades. Best regards, --// Missagh Alami |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Fastclick betalar antingen för antalet visningar eller för varje klick beroende på annonsör. Ersättningen är beroende på annonsform (storlek på banner, popup etc). En stor fördel med tanke på hur kinkiga en del banker kan vara med utländska checkar är att Fastclick betalar via Paypal.
Till nackdelen hör att deras reklam ofta är enormt enerverande. Chansen är dock stor att du tjänar mer på adsense som dessutom är mer diskret och stör besökarna mindre. Men funkar inte adsense, kolla på fastclick. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|