Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN växer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-20, 12:36 #11
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
[QUOTE=tdh,Aug 20 2004, 10:16]
Citat:
Ursprungligen postat av mistress,Aug 20 2004, 04:03
"Det skulle vara kul med seminarier, kurser, informationsträffar inom olika ämnen som berör webmakare,
och ju fler som kommer, ju billigare pris... "..."

"Ett betalt års medlemskap ....." "......"

tdh:
Åh herregud nej!

WN är vad WN är för att det är ett forum. Håll det till det, bygg ut med funktioner och liknande, men börja inte sätta upp en massa mål av den här typen, det ser jag ingen som helst poäng till.
"

Förstår inte varför det ena måste utesluta det andra? Ska man inte dra fördelar av ett man har en mängd intressenter inom samma område. Jag var inte tydlig nog, jag menade naturligtvis ett frivilligt medlemskap.
Inte kan väl ngn ha ont av det? Däremot kan det gagna många..
Blir det inte mer tyngd i forumet - utåt sett - om man utbildar, säljer och värderar kompetens?
Det med rabatter inom de rörelser vi har, tycker jag också är en grej att tänka på..."

Jag vill jätte-gärna bli erbjuden ett pkt av subventionerade kurser via ett etablerat nätverk som mest rör webdesign. Visst det finns Allmänna företagarorganisationer, men dessa spänner över så många olika områden.

Är det inte fler som delar min uppfattning?
Eller nöjer Ni med Er ett forum?
Kanske får många allt jag eftersträvar på andra håll?

Vore det inte kul med några sorts legitimationer?

T.ex. att medlemmar med certifikat 1 (av många) i WN kunde använda logon och en kort förklaring
Att siten är anpassad enligt EU:s direktiv för handikappade. Jag har inte lärt mig detta, och det är det många som inte har, men det vore en bra morot och ett tycker jag ett bra förslag och ett lämpligt steg ett.
Eller ännu bättre, och hellre en valfri variant utan kronologisk ordning. Man skulle kunna välja såsom inom livsmedelshandeln vilket flagg man vill segla under såsom: t.ex. Svanmärkt, Kravmärkt, Rättviseodlat osv. och mm.

Precis som vissa föreningar utstrålar ”här kan Du vara trygg”: ta t.ex. om man ska plastikopera sig då bör man välja någon som är med i Svensk Förening för Estetisk Plastikkirurgi
http://www.svls.se/sektioner/pk/in.html som är en kvalitetsstämpel, där man får man veta att:
tänker också på Motormännen för bilar, eller här en förening för blandrashundar som är inne på
medlemsförmåner http://www.blandis.nu/lokalablandis/startaeget.htm.
Om de som har lite know-how och ska beställa en hemsida eller webshop eller dylikt förknippade en WN-leg som Sveriges Tapetserarmästares Centralorganisations http://www.tapetserarmastare.se/.
Då vore det OK att betala medlemskap, mödan värt att gå utbildningar, lägga tid på dessa för det skulle troligtvis ge bra utdelning… För alla parter.
Och för De som redan kan allt; de kunde bara testa sig och få certifiering så fort nivån, WN noggrant analyserat och fastställt stadgat för, var uppnådd.

Diskussionsforumet är inte hotat, det blir snarare – om möjligt ;-) – bara ännu mer välfrekventerat och något som media och andra Räknar som en ”maktfaktor” och opinionsbildare inom IT. Det vore väl OK även för Dig och "likayckare" tdh?
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-20, 14:24 #12
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 20 2004, 11:41
Vad betyder ET?
eXTReMe Tracking gissar jag på.

www.extreme-dm.com
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-20, 15:33 #13
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av wiseguy
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Vad betyder ET?
eXTReMe Tracking gissar jag på.

www.extreme-dm.com
http://extremetracking.com/open?login=resorcom
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-20, 18:25 #14
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by Tobias Turesson@Aug 20 2004, 02:24
Jag skulle alska att lasa om folk som lyckats med sina sidor osv, fran borjan till succes.
Kanske ta gora lite repotage om olika saker, marknasomraden pa natet hur de tjanar pengar osv ?

Fast allt handlar ju om hur mkt fritid folk har att gora en sadan sak 4 free.
Det skulle verkligen vara optimalt. Det finns ju tonvis med sakkunskap på det här forumet och jag tvivlar inte på att det finns många som mer än gärna skulle vilja skriva en krönika eller liknande ("artikel") och publicera här på WN. Jag tycker att det skulle vara ett utmärkt komplement till det befintliga forumet.

Sen skulle jag som tidigare skribenter också gärna se ett nytt directory, även om detta då skulle komma att konkurera med min egen webbplats :P
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-23, 20:24 #15
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Originally posted by Thomas@Aug 20 2004, 00:55
Glad i hågen kan vi konstatera att WN är en sida webmasters gillar, senaste 2 dygnen har WN's indexsida laddats för 1000 unika besökare enligt ET som genom åren blivit ett populärt verktyg att mäta trafik, (inte för att det mäter helt rätt utan för att alla andra mäter på samma sätt.)

Hela WN-siten når betydligt fler per dygn då majoriteten av trafiken kommer från sökmotorerna direkt till undersidorna, dock anser vi att indexsidan mäter mer korrekt när man skall bedöma trafikmängden.

Som alla vet så är WN något vi tillsammans skapat, framför allt alla som postat informativa inlägg, även Admins, Moderatorer som kämpar ideellt, samt alla som läser i det dolda.

Med denna tråd skulle vi vilja starta en dialog om vad WN kan göra för att förbättre för Svenska siteägare och nya friska webmasters, vad saknas?

Vårt Directory är ju en outnyttjad resurs, vad kan man göra åt den? Krönikor, finns det intresse för att skriva krönikor? osv ... osv ...

Feedback pls!

WN's admin's och moderatorer
Hur mycket är besöksstatistiken uppe i, idag Thomas?

[EDIT] Hittade http://extremetracking.com/open?login=resorcom , ~ still going 1000 unique/day [/EDIT]
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-23, 23:05 #16
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Sedan ni införde en RSS-feed besöker jag numera aldrig förstasidan. Jag kollar forumet ett par gånger om dagen och når de senaste trådarna direkt från min bokmärkesmeny. Skitsmidigt!

Det med betaltjänster känns rätt relevant faktiskt. Jag tycker att jag får ut mycket ur WN, och kan säkert betala en eller två tusen per år för ett utökat medlemskap. Det om ett par timmars garanterad hjälp med småsysslor som skattefrågor tycker jag känns som en super-grej!

WN har hjälpt mig mycket

Från börjar tyckte jag det var väldigt hårda regler för att få vara med här, men på senare tid har jag sett en del som jag inte förstår vad de gör här. Jag trodde WN var till för att de stora siterna som genererade pengar skulle utbyta kunskap och idéer. Och att hobbysidor med *.tk-adresser och en tio-femton besökare per dag inte var en del av målgruppen?
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-24, 01:20 #17
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 595
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 595
Citat:
Originally posted by Schneaker@Jan 24 2005, 00:05
Sedan ni införde en RSS-feed besöker jag numera aldrig förstasidan. Jag kollar forumet ett par gånger om dagen och når de senaste trådarna direkt från min bokmärkesmeny. Skitsmidigt!

Det med betaltjänster känns rätt relevant faktiskt. Jag tycker att jag får ut mycket ur WN, och kan säkert betala en eller två tusen per år för ett utökat medlemskap. Det om ett par timmars garanterad hjälp med småsysslor som skattefrågor tycker jag känns som en super-grej!

WN har hjälpt mig mycket

Från börjar tyckte jag det var väldigt hårda regler för att få vara med här, men på senare tid har jag sett en del som jag inte förstår vad de gör här. Jag trodde WN var till för att de stora siterna som genererade pengar skulle utbyta kunskap och idéer. Och att hobbysidor med *.tk-adresser och en tio-femton besökare per dag inte var en del av målgruppen?
Alla börjar från noll.. eller dom flesta som inte är bortskämda, kunskap är till för alla, inte bara för dom som tjänar pengar <_<
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-24, 21:45 #18
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
Om vi nu är inne på att inte längre ha ett gratisforum så ser jag en liknelse till att ha ett högt pris och förlora marknadsandelar.

/Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017