FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag har gått igenom och testat snart onändligt med CMS och olika portal skript, jag är ute efter sånna som är opensource som får användas frit. Så vad använder ni på WN för några cms/portal lösningar? Kanske kör ni bara hemma kodat? Om någon vet ett cms eller portal skript som kan lösa mina bekymmer så säg gärna till. Det jag söker i ett sådant är: Validerad XHTML/HTML Validerad CSS (Inga designer med tables osv) Gärna Svensk översättning Inbyggd WYSIWYG editor Möjlighet att ställa in description och keyword metatags för i princip varje sida som skappas Ett plus är att det kan hantera URL Rewrites för att skappa lite snyggare url´s för sökmotorer. Jag lägger inte några gigantiska krav på att det validerar koden men det är ett väldigt stort plus, sålänge det är bra på x-browser support så är jag väldigt nöjd. Mvh, Viper Hoppas detta hamnade i rätt avdelning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag använder inget CMS som uppfyller dina krav, men jag antar att du kikat på www.opensourcecms.com? Annars bör du göra det antar jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej igen,
Jag har gått igenom nästan allt på opensourcecms.com utan att hitta riktigt vad jag vill, det ända som kommit något i närheten är en modifierade version av mambo som heter xmambo som är om gjord för att klara valid css och xhtml men den är lite outdated då utvecklaren har börjat jobba på Mambo istället för att hjälpa dom göra det i core:en på mambo istället och det verkar ju dröja. Men om jag säger att jag söker en cms/portal lösning som kanske inte skriver valid xhtml och css men dock är väldigt bra på x-browser support kanske ni kan ge mig något annat förslag? Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|