FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kod:
var url = new Array("index2.html","index3.html","index4.html","index5.html"); var nr = Math.floor(Math.random()*(url.length +1)); if(nr!=url.length){ location.href=url[nr]; Någon som har en aning om hur jag ska göra för att index2.html ska bara läggas till i index.html? Istället för att den öppnas helt.. Alltså Kod:
<!-- #include file="index2.html" --> :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Koden du postade är JS som körs på klienten, i webbläsaren, medan den andra rutan är Server Side Include, SSI, som körs på servern. Är det det du behöver så bör du undersöka ett scriptspråk som ASP, JSP, PHP, Perl.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske ska avslöja meningen med det hela.. >
jag använder mig både av TD & Double o då kör jag en separat fil som heter annonser.asp, den filen inluderas sen i index.asp.. men vid anslutning till Double så har jag även en annonser_2.asp.. o detta var min tanke att dom skulle slumpas.. Har någon av er nån idé eller någon annan lösning hör gärna av er... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan väl köra AdRotator i ASP. jag har inte testat den själv just i ASP (bara ASP.NET) men den finns ju där också. Där kan du speca exakt vilka annonser som ska visas och hur många impressions de ska ha.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|