FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nu fått hjälp, de ordnade allt måndagsmorgonen. En bov i dramat var ett plugin som jag var tvungen att avinstallera.
Gate9 är bra, tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att få svar att man borde kontakta firman ifråga, av en av ägarna, eller att man borde läsa i forumet, när frågan inte nämns, är för mig lite konstigt. ![]() obs, jag tycker att G9 är (har varit) bra, förutom sista tiden, två veckorna kanske, och har spridit goda ord om G9 till massor av vänner, ovänner osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som jag skrev, min närvaro på forumet är inte i Gate9´s namn längre, helt privat karaktär, tidigare fick jag väldigt mycket PM och saker som rör företaget här på WN, vilket jag inte vill när man sitter på sin lediga tid och läser här.
Därför hänvisade jag till supporten, som jag personligen inte ens har hand om i någon större utsträckning. Har man en fundering, oavsett vad eller vem det är, ställ den till företaget ifråga istället, att ställa påståenden i frågeform i detta forum, och vänta på att någon annan användare ska besvara den resulterar väldigt ofta i att det blir riktigt fel svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det jag vet om dem är att dem har "nu" förtiden väldigt dålig support...!
![]() Jag skrev i deras *host* forum Läs.... http://www.gate9.se/forum/viewtopic.php?t=113 MVH// LINUXEN - http://http://www.linuxen.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag funderar på att byta webhotell, från USA till ett i Sverige. Var intresserad av gate9.se tills jag blev lite fundersam efter att ha läst denna tråd. Det hotell som jag vill lämna har dålig uptime och detta vill jag givetvis inte uppleva igen.
Jag är främst intesserad av Linux-servers med mySQL, kan något rapportera positivt/negativt om dess uptime/performance? Står servers i Sverige? Körde VisualRoute på 'gate9.se' och denna pekar på Nederländerna???!! Upplys gärna mig om Gate9 // Jocke |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänkte komma med ett inlägg här igen angående Gate9.
Jag vill inte verka som nån förespråkare av Gate9 men jag har haft med dem att göra väldigt länge och dessutom ligger 3 av mina 4 sajter på gate9. Det har varit småfel som sagt det kan jag intyga men det är fortfarande inget alls enligt mig att nämna. Tro nu inte att jag inte har höga krav då mina krav på tillgänglighet och bra support är ett av mina absolut största krav. Men i det fallet vad det gäller MYSQL delen så har det varit hårdvaran som strulat men det har likväl funkat mycket bra förrutom en viss nertid på ex antal enstaka minuter. Hårdvara har införskaffats mer av och vad jag förstår så har dem de senaste halvåret investerat mycket mycket pengar i maskiner och hårdvara för att inte drabba de kunder dem har. Att ett webhotell investerar kanske flera 100,000 tals kr under en så kort period ses som ett företag på ännu starkare frammarsch. Någon sa att FTP delen strulat men det är inget jag märkt av sedan i våras eller sommaren som var och även det var fel som snabbt åtgärdades. Så jag lovordar Gate9 för deras otroligt snabba åtgärder och en mycket suverän support som kanske har lite för korta öppentider per tele men vad gör det när dem svarar inom 30 min - 2 timmar på mail under dag och tidiga kvällen. Mailar du nattetid får du vänta tills tidiga morgonen innan svar kommer. Dessutom sa någon att man får vad man betalar för och jag instämmer. Dem som betalar för ex hostning från Gate9 får mer än väl valuta för sina pengar. I övrigt. Ring eller maila dem om du har problem. Svarar dem inte direkt eller om du upplever att det tar tid så maila en gång till eller ring för den delen. Att gnälla och klaga i ett forum får du inte mycket till svar från supporten det kan jag lova utan är du missnöjd så klaga men klaga direkt till dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Historik över problem som funnits finns dels på vår hemsida och dels i vårt forum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Supermoderator
|
VisualRoute och liknande brukar inte fungera speciellt bra. Jag har fått rätt konstiga uppgifter om var Sajthotellets servrar skulle finnas någonstans; så ta det hela med en nypa salt...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|