Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ytterligare ett spam.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-15, 13:44 #11
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Varför anmäla till konsumentverket, låter på mailet som att det är riktat mot företag och att skicka reklam e-post till företag är helt lagligt. Tycker det börjar bli väldigt mycket gnäll om allt e-post reklam som skickas men jag tycker vi borde gnälla minst lika mycket om all skit vi får i brevlådan varje dag!

Det är ju faktiskt skillnad på "spam" och "spam". V1agra och annonseringsreklam ligger ju på lite olika nivå...
Håller inte med alls, man kan ju alltid sätta upp en skylt på sin postlåda där det står "Ej reklam tack", något som man inte kan göra med sin mailbox.
Det funkar inte med den där "ej reklam tack" när det handlar om direktadresserad reklam i mitt namn så det finns visst likheter.

Jag gör samma sak med e-postreklam som med vanlig reklam, jag kastar det i soptunnan om det inte är intressant för mig. Är ju inte mer än så men att sitta och irritera sig över enstaka reklamutskick kan ju inte vara bra för blodtrycket och varför ge det mer tid än det tar att ta bort meddelandet egentligen?

Mina 5 öre eller vad det nu heter?
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017