Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PayPal fördel & nackdel

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-12, 15:47 #11
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Bah! Pratade med AlternativePhotography lite privat och kände mig inspirerad att starta en paypal och så kommer ni som en storm i natten och förstör min entusiasm

Hur menar du gällande "fuffens" Tobias? när uppstår det problem?

Läste på sidan men sån sida kan man sätta upp för vilket företag som helst, IKEA tex
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-12, 16:12 #12
AlternativePhotographys avatar
AlternativePhotography AlternativePhotography är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 77
AlternativePhotography AlternativePhotography är inte uppkopplad
Medlem
AlternativePhotographys avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 77
Ska kanske lägga till att jag aldrig haft problem med en kund, och kan därför inte avgöra hur de hanterar problem.
Öppnade även kontot när jag bodde i London och flyttade det sedan till Sverige, så mina inställningar är kanhända lite annorlunda än de svenska?
Intressant sajt, PayPalSucks.com... ska nog plocka ut mina pengar lite oftare efter att ha läst detta. Det är inga stora summor, men i alla fall.
Jag ser inte heller några bättre alternativ.
Provade WorldPay ett tag, men det är något fundementalt psykologiskt fel med den tjänsten som gör att folk inte vill använda den. Vad vet jag inte.
Malin
AlternativePhotography är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-12, 17:20 #13
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Citat:
Originally posted by Saint@Jan 12 2005, 16:47
Bah! Pratade med AlternativePhotography lite privat och kände mig inspirerad att starta en paypal och så kommer ni som en storm i natten och förstör min entusiasm

Hur menar du gällande "fuffens" Tobias? när uppstår det problem?

Läste på sidan men sån sida kan man sätta upp för vilket företag som helst, IKEA tex
Om du har kunder som använder snodda kredit kort eller andra som sitter och kör en massa chargebacks osv.
Det kan bli riktigt struligt om dina kunder börjar strula, annars är det riktigt enkelt osv.

Men jag kör Paypal och har inte haft några problem, och hört att folk brukar återfå sina pengar rätt snabbt numera när deras kontot blivitt avstängda av olika anledningar.

Antagligen så har paypal mkt liknande rutiner till de alra flesta som är inom samma branch med stänga konton och så, grejen är väl att det som brister hos Paypal är supporten osv.

De bryr sig inte direkt, eftersom de inte har tid att bry sig. Allt sköts med automatik och det är nog mkt frustrerande för många.

Om jag skulle vara er så är det bara att köra på med Paypal och ta problemen som de kommer om de nu uppstår några.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017