Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur marknadsför ni era e-butiker?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-09, 16:04 #11
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by naredi@Jan 9 2005, 15:49
Självklart skulle jag informera sidan varför jag avslutar sammarbetet.
Det är bra det. Frågan föranleds av att ett av nätverken systematiskt underlåter att skicka e-post om att ett annonsprogram har upphört (oavsett vad det beror på), något som är mycket irriterande. Det är inte så att dom inte vet hur man skickar e-post och dom har tillgång till e-postadressen - så det finns bara en anledning till att man gör så.
Citat:
Det sparas ju en cookie som "heter" double och en som "heter" affiliatenetwork. Jag har inte gjort något system som kollar vilken sida som har den aktuellaste versionen. Jag vet inte ens om det går eftersom att jag inte har tillgång till de cookies som informationen lagras i.
Nå, men lika fullt: Inte betalar ni väl kommission åt två håll för ett och samma avslut ändå? Det händer ju inte så sällan att någon har klickat på exempelvis Strumpfabriken på en hemsida, köper inget, surfar vidare, stöter på Strumpfabriken igen och får då för sig att gå in och handla i alla fall. Då är det ju alltid bara en affiliate som får kommission för avslutet, inte betalar du båda? Borde väl fungera även om det finns två olika affiliatenätverk som mellanhand, det är ju bara ett avslut?
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 16:35 #12
obes avatar
obe obe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
obe obe är inte uppkopplad
Medlem
obes avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by Bengt@Jan 9 2005, 17:04
Nå, men lika fullt: Inte betalar ni väl kommission åt två håll för ett och samma avslut ändå? Det händer ju inte så sällan att någon har klickat på exempelvis Strumpfabriken på en hemsida, köper inget, surfar vidare, stöter på Strumpfabriken igen och får då för sig att gå in och handla i alla fall. Då är det ju alltid bara en affiliate som får kommission för avslutet, inte betalar du båda? Borde väl fungera även om det finns två olika affiliatenätverk som mellanhand, det är ju bara ett avslut?
Men som någon tidigare sa, detta borde faktiskt vara möjligt eftersom Double tex i det här fallet inte kan se att personen i fråga har klickat till samma annonsör också från tex Affiliatenetwork. Hur kommer man som annonsör runt detta är ju frågan då? Kan man sätta en egen cookie samtidigt som pekar på den senaste referern?
obe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-09, 17:49 #13
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
I dagsläget är det möjligt att jag betalar två gånger för ett avslut.
Sanolikheten är väl ganska liten vad jag vet. Det får jag stå ut med.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-17, 11:52 #14
dreamweddingss avatar
dreamweddings dreamweddings är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2004
dreamweddings dreamweddings är inte uppkopplad
Nykomling
dreamweddingss avatar

Reg.datum: Sep 2004
De sidor som jag betalar för och som ger bra med besökare är shoppinghuset.se, moresale och butiker.se
dreamweddings är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017