Citat:
Originally posted by grazzy@Jan 5 2005, 15:07
http://slashdot.org/article.pl?sid=0...&tid=154&tid=1
98.76% av anställda på storföretag använder internet explorer. Det säger en del tycker jag :-)
Sen, FF kan inte bli uppköpta, dom är helt opensource, däremot så kan möjligen utvecklarna av det bli utköpta, eller att ett företag börjar med en egen version av Firefox. Själva gratisbrowsern som du ser den idag, utan annonser, snabb och pålitilig kommer aldrig att försvinna - däremot så kan utvecklingen av den avstanna.
Det är dock inte nånting jag tror är på väg att hända, tvärtom så drar troligen all uppmärksamhet som FF får till sig nya duktiga utvecklare. Att ha en fungerande browser i Unix och Linux är lite av en helig graal för alla användare av fri mjukvara (pga att det suuuger så fruktansvärt mkt att använda linux som desktop - ha, där fick ni!).
|
Sedan har vi Opera som indetifierar sig som IE, det bidrar lite till IE statistiken. Jag tycker att det är bra att det dycker upp fler webbläsare (FF) som läser webbstandard på rätt sätt. De här 98.76% har jag inte mycket för. Själv får jag fram att det är 24,8% som använder sig som av FF.
Statistiken får man se lite mellan fingrarna. Men det är en helt ny tråd ...