FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett företag där jag bannerannonserar åt har givetvis besökt min sida för att se om jag är seriös. i min stats finns då deras länk. show=affiliate_info.php&id=000.
Med mina uppgifter, adress p nr mm. Testade att byta ut siffror, och jag ser en annan affiliates uppgifter, adress personnummer mm. Helt öppet alltså! lite svajigt? ![]() /så här står det om personuppgifter: Alla uppgifter du lämnar till XXXX behandlas strikt konfidentiellt, med respekt och sparas under mycket hög säkerhet. Rent tekniskt så innebär detta att dina personuppgifter skyddas av brandväggar och av kontinuerligt uppdaterade virusskyddssystem. Du kan känna dig trygg och säker när du lämnar dina uppgifter till XXXXX. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
(PUL you know..) -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ungefär samma sak hände en webshop som sålde affischer för ett tag sedan, uppmärksammades i bla. IDG.
Maila och berätta vad du hittat, företaget alltså, inte IDG. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
sånt här är ganska vanligt förekommande eftersom man inte tänker på det
en konkurrent till oss hade t.ex missat att man kunde kopiera sin egen länk där man kikar på det svar som skickats till en mobil.. och sedan byta ID numret och på såvis se andras skickade svar - mig veteligen är det dock korrigerat brinkster.com (stort webhotell för ASP) hade (har kanske fortf.) problem med sin säkerhet på gratisavdelningen.. Jag testade en sak på deras konto med hjälp av server.mappath kommandot.. fick direkt åtkomst till alla andra users som låg på samma hårddisk som jag.. Kunde alltså surfa runt på deras hårddisk med mitt lilla script och tanka hem vad jag ville.. detta mailade jag till brinkster.com tillsammans med några slumpmässigt utvalda fil-listor - fick inget svar av dom och vet inte om dom orkade fixa det |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur det gick: mailade dom direkt, felet fixades direkt, trevligt bemötande från dom, alla kan göra missar, God Jul
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|