FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har tittat lite på SSL certifikat och kommit fram att det finns egentligen bara två av intresse:
- QuickSSL från GeoTrust (ca. 500,-) - QuickSSL Premium från GeoTrust (ca. 700,-) Har sett att för andra alternativet ger "security seal". Antar att det är en banner där kunderna kan klicka och verkligen se att certifikatet är äkta, eller? Frågan är nu om man skall betala extra för detta och omdet uppskattas av kunderna? Någon som har en åsikt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Vi kör InstantSSL.
En sökning på SSL borde ge endel trådar för jag vet att jag belv tipsad här på WN. Thomas God Jul! ![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Tack, men tyngdpunkten (kanske inte tydligt nog) på mitt inlägg låg egentligen på frågan om just den lilla extrafunktionen man får vid det lite dyrare alternativet och inte på priset eller leverantör, men det är alltid trevligt med alternativ.
Någon som tycker att tillägget "security seal" är nödvändigt, eller speciellt bra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Vad missade jag? Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Undrade helt enkelt om en sida med SSL tas mer seriöst bara för att man har ett seal av kunderna?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|