Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


news: Förbetalda program på td

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-15, 01:17 #1
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
"TradeDoubler har nu infört möjligheten för våra kunder att betala i förskott. Om du väljer ett program med inställningen "förbetalning" kommer tiden till utbetalning av din intjänade provision att nära halveras.

De två huvudsakliga fördelarna för dig som affiliate att välja ett förbetalningsprogram är:
- Det säkerställer att du får din ersättning utbetalad.
- Det kortar tiden för utbetalning från nuvarande 45-75 dagar, till 30-45 dagar för sales och leads, och till 15-30 dagar för klick.

I övrigt fungerar de programmen precis som vanligt, så låter det intressant är det bara att ansöka till något av våra förbetalningsprogram och plocka upp grafiken. Precis som vanligt."

Förtillfället är det bara Jamba som erbjuder detta, men jag hoppas att fler företag hakar på, och att td kanske kan erbjude de som gör det någon form av bonus, så det överhuvudtaget blir lönt med att ligga ute med pengar(sålänge det andra alternativet finns så varför egentligen? - låt dem ge en anledning!)

Mvh,
Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-15, 03:54 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Ett system som enligt mig borde ha varit implementerat för alla annonsörer redan från början. Skulle ge en större säkerhet för både TD och sajtägarna.

Man får väl hoppas att detta är ett steg mot att gå över helt till förskottsbetalning. Att nya annonsörer endast ges den möjligheten och att nuvarande annonsörer måste övergå till det efter en viss tid.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-15, 13:11 #3
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by programmer@Dec 15 2004, 01:17
Förtillfället är det bara Jamba som erbjuder detta, men jag hoppas att fler företag hakar på, och att td kanske kan erbjude de som gör det någon form av bonus, så det överhuvudtaget blir lönt med att ligga ute med pengar(sålänge det andra alternativet finns så varför egentligen? - låt dem ge en anledning!)
Av alla företag på TD så vill Jamba betala i förskott? HAHA... Min erfarenhet är att dom betalar sin fakturor sist av alla. Vi får väl se

Visst är det bra initiativ men jag undrar hur många av företagen är villiga att ligga ute med pengar i förväg. Jag tror mer på kortare fakturatider och att TD måste vara snabbare med påminnelse och indrivning.

Idag fakturerar TD oftast 1:a i mån, förfallo sista i månaden och utbetalning 15:e månaden efter.
Varför inte fakturera den 1:a med förfallodatum 10:e-15:e och utebtalning 20-25:e. Då har man pengarna efter ungefär en månad.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-15, 14:35 #4
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av programmer
Förtillfället är det bara Jamba som erbjuder detta, men jag hoppas att fler företag hakar på, och att td kanske kan erbjude de som gör det någon form av bonus, så det överhuvudtaget blir lönt med att ligga ute med pengar(sålänge det andra alternativet finns så varför egentligen? - låt dem ge en anledning!)
Av alla företag på TD så vill Jamba betala i förskott? HAHA... Min erfarenhet är att dom betalar sin fakturor sist av alla. Vi får väl se

Visst är det bra initiativ men jag undrar hur många av företagen är villiga att ligga ute med pengar i förväg. Jag tror mer på kortare fakturatider och att TD måste vara snabbare med påminnelse och indrivning.

Idag fakturerar TD oftast 1:a i mån, förfallo sista i månaden och utbetalning 15:e månaden efter.
Varför inte fakturera den 1:a med förfallodatum 10:e-15:e och utebtalning 20-25:e. Då har man pengarna efter ungefär en månad.
Jag tror inte att Jamba får vara med som "förbetalda" om dom nu inte redan gjort en förskottsbetalning.

Som jag sa så kommer ju inga företag vilja ligga ute med pengar om dom inte behöver, men om td ger dem någon form av bonus (förutom att synas mer, som jamba nu får) så kanske några hakar på ialafall

Jag håller med dig om att fakturahanteringen som den ser ut idag är allmänt seg, man får räkna mellan 45-75 dagar innan man har pengarna man genererat idag på sitt konto.

Mvh,
Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-21, 13:39 #5
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej allesammans,

Programmer har rätt i det han säger att om inte företaget har betalat i förskott så blir de inte listade under "förbetalda". Just nu är Jamba de enda som kör detta, men vi har som ambition att utöka detta så att fler program börjar med samma sak. Det är mycket bra att ni förmedlar era åsikter om detta då det kommer förkorta betalningstiderna och göra betalningarna säkrare. Eventuell positiv kritik kan sedan användas som argument för att få fler företag att nappa på idén.

Mvh Calle
TradeDoubler
Support
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017