FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kommer tusentals att bli lurade på sina bankkonton osv?
saxat från slashdot: "A new vulnerability has been announced in Internet Explorer, also affecting XP SP2, which can very easily be exploited by a malicious web site to completely spoof the address bar. The vulnerability is very similar to another vulnerability disclosed just about a year ago called the '%00' vulnerability, which also was widely exploited by phishers. A demonstration is also available." Se demonstrationen här eller här: här. Har SP2 men det hjälpte förstås inte i mitt IE! Tur att man inte rör vid IE vid det här laget (firefox). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det där är ju riktigt sjukt får hoppas på en snabb fix
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
är det bara för mig det är en fördröjning på typ 1min från det att man klickar på länken tills det att man ser sidan...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Äntligen ett vettigt alternativ till mod_rewrite
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
tacka vettja Opera och Firefox
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe.. jag har bara internet explorer för testning och har därför både alexa och google toolbar installerat.. kan juh säga att det blev ett rätt så kul resultat av det..
Den lilla räknaren för hur många popups som blockats började snurra på av bara helsike :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Hör verkligen till en av de värsta typerna av buggar. Så otroligt lätt för vilken skojare som helst att reproducera. Nästan så man blir rädd även fast man använder IE en gång i veckan.
Lite beröm till Microsoft för att de igår, endast 5+ månader efter det uppdagats, släppte en fix för att vissa dial-up användare delar ut filer över internet, medans de tror att de gör det över det lokala nätverket.
![]() |
Svara |
|
|