Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mamut export

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-15, 10:09 #1
Patek Philippe Patek Philippe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Medlem

Hej!

Vi använder mamut Enterprise E5. Nu är det så att jag behöver exportera en del av mina kontakter. Det går ju bra förutom att det ligger en begränsning för antal tecken i grupp-fältet.

Är det någon som vet hur man kan komma runt detta, alternativt hur jag kan gå direkt in i databasen och hämta den här informationen?
Patek Philippe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-15, 11:13 #2
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Nja, Mamut har ju en mycket bra support.. Är du kund där så kontakta dom angående detta. Att rota i databasen i ett ekonomiprogram är inte att rekomendera utan experthjälp.

Kolla vilka möjligheter du har i dina inställningar.. Kanske finns begränsningen där?
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-17, 16:25 #3
Medlem

Medlem

Bra support !?! Jag ringde dit innan jag skrev mitt inlägg, fick prata med en tjej som inte hade koll på någonting. Det enda hon kunde säga var att själva exporten hade en begränsning på antal tecken. Det gick tydligen inte att ändra, trodde hon. Jag bad att få prata med någon tekniskt kunnig person, då lovade hon att de skulle ringa eller maila tillbaka inom ett par timmar, detta var igår förmiddag och jag har ännu inte hört något.

Jag har emellertid löst detta genom att göra en export per grupp som jag behövde, men det innebar en hel del onödigt merjobb.

Överlag så har vi väldigt dålig erfarenhet av både programmet som sådant och av deras support och kommer titta på en annan lösning inom kort. Kanske är någon som har tips om detta?
Patek Philippe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017