| FAQ |
| Kalender |
|
|
#11 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Detta finns i Stockholm:
"Elektrosmog är en svensk fri hobbygrupp för diskussioner och erfarenhetsutbyte runt trådlösa nät både i hemmet, på jobbet och i publika miljöer. Den vanligaste standarden för trådlösa nät heter IEEE 802.11b eller Wi-Fi, men Elektrosmog är inte bundet till någon viss standard, teknik eller tillverkare, utan drivs av en önskan om att ständigt och överallt ha snabb tillgång till Internet till ett lågt pris." www.elektrosmog.nu AP's: www.elektrosmog.nu/nodes/ Gärna fler caféer om det finns
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#12 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#13 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#14 | ||
|
|||
|
Guest
|
Citat:
|
||
Svara med citat
|
|
|
#15 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
"DefaultCity bygger surfzoner i Stockholms innerstad och Sveriges större städer. Var med och testa nätet medan vi bygger för bara 50 kronor i månaden. 26 surfzoner är klara och nätet bygges ut hela tiden."
www.defaultcity.net Täckning |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#16 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#17 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Rekommenderas starkt! Gratis wireless såklart.. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#18 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Nja, kan inte direkt rekommendera något eftersom jag brukar surfa via kabeltv-uppkoppling ("hemma") när jag är i Wien. Beror ju lite på var i Wien du rör dig också. Känner dock till Surfland c@fe som ligger i första distriktet, närheten av Kärntnerstrasse och Staatsoper. Har för mig de har (hade?)studentrabatter också om det är aktuellt. Annars finns det väl trådlöst på många McDonalds om man har egen dator med. Café Hawelka i 1:a distriktet är inget Internetcafé, men har du inte varit där förut så kan det vara värt ett besök och äta lite av Frau Hawelkas klassiska Buchteln. Grymma ![]() Haas Haus é ju också rätt schysst att gå och ta nån drink på eller så på kvällen för att koppla av, mitt i mot Stephansdom, även om det möjligen är lite väl fnoskigt ställe ![]() Fint ställe att ta det lugnt på med grym utsikt är ju annars Sky bar i der Steffl. Oj, blev lite offtopic. Edit: Hittade en sida med lista över olika Internetcafén i Wien. (Klicka på Internet Cafe´s i menyn längst upp till höger) och karttjänst här.
|
|
Svara med citat
|
|
|
#19 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hittade ett företag, inside.se, som tydligen har någon tjänst där man kan erbjuda surfzoner mot betalning.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#20 | |||
|
||||
|