FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag har ca 1000 sek på mitt paypal konto och dom skulle jag vilja ha överförda till mitt vanliga bankkonto i handelsbanken, enligt paypal är det inga problem alls, jag testa och angav enligt deras support endast mitt clearingnummer + kontonummer i en följd, några dagar senare står det withdrawal declined eller något liknande, dom drar även 53 sek av mig detta visste jag dock att dom skulle göra om något gick fel och det var därför jag kontaktade deras support mm. Har i dag även varit i kontakt med mitt lokala handelsbanken kontor och dom säger att jag skall ange swift+clearingnr+kontonr i en enda lång följd, då blir det självklart ett problem igen. Paypal låter mig endast ange 15 siffror eller tecken vilket genast sätter stopp för metoden handelsbanken påstod skall vara den enda korrekta metoden. Jag är i behov av hjälp nu för jag vill gärna slippa förlora minna 1000 sek som sitter fast på paypal, visst ingen stor summa men många bäckar små. Någon här som har sysslat väldigt mycket med paypal och då främst paypal -> svensktkonto, gärna också handelsbanken. Tackar på förhand! Mvh, Tom |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Trist att råka ut för det!
Fråga banken efter ditt IBAN-nummer (eller kolla på deras hemsida - ibland står numret där). Det är ett kortare nummer och överföringen ska gå både snabbare och säkrare sägs det. Funkar bra för mig i alla fall (fast jag har en annan bank). IBAN betyder International Bank Account Number och är avsett just för överföringar mellan länder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men jag ska ta och snacka med dom i morgon igen. Tackar för hjälpen Helena, hoppas det löser mina problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag för över pengarna till mitt Svenska Postgirokonto helt smärtfritt.
Om du har ett sådant, rekommenderar jag dig att använda det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Får bara hoppas att det löser sig i dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jaha då var det kört igen verkar det som, jag hittade mitt IBAN nummer här med det är ju 24 tecken långt, hur skall det gå att ange på paypal?
Detta var nog första och sista gången jag använder paypal, dom har alltid konstiga avgifter och sen så kan dom inte ens ge support på svenska när dom har runt 50 miljoner användare, som sagt första och sista gången. Får väll se hur denna förbannade historien löser sig, börjar tröttna på det nu faktist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Konstigt att det krånglar så för dig! Jag har uppgett IBAN-numret både hos PayPal och hos andra amerikanska företag och det funkar perfekt. Mitt nummer är iofs bara 15 tecken långt. Innan jag bytte till IBAN skrev jag swift-koden istället, och det gick också bra. Hoppas det löser sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Får väll ta och kontakta min bank i dag också och försöka få prata med någon som vet mer. Mvh, Tom |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
I ett mail jag fick från dom stod det att det kontot dom fått var ett "Swedish bankgiro account" fattar mig inte på paypal. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|