FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag formaterade hårddisken glömde jag skriva upp url till ett freeware program jag använde tidigare som hette linkcheck eller liknande. Det ska kolla brutna länkar från en webbsida genom att man skriver in url:en i programmet, och vara för win2k.
Någon som vet vilket jag menar eller har andra bra alternativ för w2k |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
har inte en aning.... men sök på google efter det programmet du syftar på..
en annan möjlighet är att du bygger ett eget |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gör precis som melin säger: Sök på google!
Jag får upp en hel sida med svar om linkcheck. Annars kan du ladda ner en extension till Mozilla Firebird där du med ett enkelt knapptryck validerar alla länkar på en sida. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
mm, har gjort det, och även på download.com etc. men de jag hittade var inte det som jag använt tidigare, utan för linux eller att man skrev in varje url för sig som skulle kollas eller hämtade den från en textfil
Det jag hade tidigare var mycket smidigare att man skrev in url och så testades alla utgående länkar från sidan, så jag tänkte om någon kände igen det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan detta vara nåt?
Linkchecker Pro This program checks links on your Web site to make sure they are working correctly. While the program tests the site, it displays the number of links that it has checked and how many remain. The program will either display working links or broken links. After the link check is finished, you have the option to create a report in HTML, Excel or text format. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hittade ett program för detta: Xenu Link Sleuth
gratis och otroligt snabbt, fungerar skitbra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Xenu Link Sleuth är ju grymt bra! Man får ha lite överseende med brutna länkar. Men det räcker att skumma loggfilen så går det fin fint.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
vad kan detta bero på? |