Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

GudrunSchyman.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-09, 11:25 #21
anh anh är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
anh anh är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Efter denna artikel i IDG kanske din försäljning tar fart :-)
http://www.idg.se/ArticlePages/20041...129_CS.dbp.asp
anh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-09, 11:49 #22
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem
Predrags avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jester
Citat:
Ursprungligen postat av Predrag
Vilka billiga skämt.

Gudrun Schymans är en av Sveriges skickligaste politiker, hon fick ett obetydligt 4% parti att bli Sveriges tredje största bland annat.. Se hur det går för dom utan Gudrun.
Gudrun Schyman är en bra politiker på ungefär samma vis som Linda Skugge är en briljant krönikör. Det är inte svårt att reta upp folk om man vet på vilka tår man ska trampa och samtidigt har ett sinne för att göra sig hörd och sedd. Att det inte handlar om övertygelse har väl röd-vin-istället-för-vatten-och-skatte-fifflar-Gudrun bevisat om någon.
Nja, hon äter ju borgerliga debbatörer till frukost, så hon är väldigt skicklig. Eller föresten, det kanske man inte behöver vara så skicklig för när jag tänker efter....

Ang. hennes skattefiffel. Du Jester är troligtvis lika insatt i vad som hände där som du är om hennes förslag till mansskatt. Det är ett fascinerande fenomen med människor, att vi tillex vet att Aftonbladet och liknande media består till 99% ren skit, ändå tror vi på det när det stämmer överens med nåt vi vill tro på.

//Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-09, 11:55 #23
Predrags avatar
Medlem

Medlem
Predrags avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Malardalen
Citat:
...Gudrun Schymans är en av Sveriges skickligaste politiker, hon fick ett obetydligt 4% parti att bli Sveriges tredje största bland annat.. Se hur det går för dom utan Gudrun....
Jo, förvisso var det för en stund Sveriges tredje största parti. Men vad spelar det för roll om man inte längre har kvar någon ideologi? Bättre att vara ett litet parti med en genomtänkt strategi, än ett stort parti som lovar vitt och brett och kan hålla lite.

Om inte sidan som skapas på domänen "gudrunschyman.com" är handlar om Gudrun, så kan hon nog inte göra anspråk på domänen. Det är väl först när sidan handlar om personen Gudrun Schyman som en eventuell diskussion skulle kunna uppstå?
Vilket parti har en så stark ideologi i Sverige idag så dom är beredda att offra röster för det? Liberal-Moderaterna, eller Höger-Socialdemokraterna? Eller vi-för-exakt-sammapolitik-som-moderaterna-folkpartiet?

Alla partier och politiker är beredda att sälja sin själ, för några röster extra. Minns Janne Josefssons reportage från moderata valstugorna som ett bra exempel.

Eller vad menar du?

//Predrag
Oläst 2004-12-09, 12:00 #24
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
VIP
Macckes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Citat:
Originally posted by -Maccke@Dec 9 2004, 03:18
Citat:
Ursprungligen postat av Jon Adolfsson
Eller så kan man registrera GudrunSchyman.se för 130 kr.
Hehe, sant
Men den lär ju ryka ganska snart då den är under .SE
.COM är en annan grej, Gudrun är inte av kommersiellt intresse och kan aldrig hävda att hon är det. Således kan man ha namnet under .com utan att riskera förlora det, i motsats till .SE

Vad säger PersonUppgiftsLagen (PUL)? IMHO faller ett sådant domännamn klockrent under detta. D.v.s. att publicera en annans persons namn på Internet utan dennes samtycke. Tycker att det är ganska uppenbart vilken Gudrun Schyman som avses. Det är nog inte alltför många som har exakt det namnet. Hade varit enklare att bortförklara om hon hette Johansson Personligen skulle jag bli skogstokig om någon tog stefanmyren.com och använde ett sådant namn för att prata om mig på Internet. Men det är jag det, kanske Gudrun är mer förstående...

Mvh /Stefan
LOL, jag ser det inte så. Intressant diskussion som börjar arta sig dock, vilket jag uppskattar.
Först bör noteras att ICANN inte har någon PUL att falla tillbaka på, som jag kan se det:

"What is ICANN?

The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) is an internationally organized, non-profit corporation that has responsibility for Internet Protocol (IP) address space allocation, protocol identifier assignment, generic (gTLD) and country code (ccTLD) Top-Level Domain name system management, and root server system management functions. These services were originally performed under U.S. Government contract by the Internet Assigned Numbers Authority (IANA) and other entities. ICANN now performs the IANA function.

As a private-public partnership, ICANN is dedicated to preserving the operational stability of the Internet; to promoting competition; to achieving broad representation of global Internet communities; and to developing policy appropriate to its mission through bottom-up, consensus-based processes".

General Information
All registrars in the .biz, .com, .info, .name, .net, and .org top-level domains follow the Uniform Domain-Name Dispute-Resolution Policy (often referred to as the "UDRP"). Under the policy, most types of trademark-based domain-name disputes must be resolved by agreement, court action, or arbitration before a registrar will cancel, suspend, or transfer a domain name. Disputes alleged to arise from abusive registrations of domain names (for example, cybersquatting) may be addressed by expedited administrative proceedings that the holder of trademark rights initiates by filing a complaint with an approved dispute-resolution service provider.

Ok, först av allt:

Your Representations. By applying to register a domain name, or by asking us to maintain or renew a domain name registration, you hereby represent and warrant to us that (a) the statements that you made in your Registration Agreement are complete and accurate; (B) to your knowledge, the registration of the domain name will not infringe upon or otherwise violate the rights of any third party; © you are not registering the domain name for an unlawful purpose; and (d) you will not knowingly use the domain name in violation of any applicable laws or regulations. It is your responsibility to determine whether your domain name registration infringes or violates someone else's rights.

Cancellations, Transfers, and Changes. We will cancel, transfer or otherwise make changes to domain name registrations under the following circumstances:
a. subject to the provisions of Paragraph 8, our receipt of written or appropriate electronic instructions from you or your authorized agent to take such action;
b. our receipt of an order from a court or arbitral tribunal, in each case of competent jurisdiction, requiring such action; and/or
c. our receipt of a decision of an Administrative Panel requiring such action in any administrative proceeding to which you were a party and which was conducted under this Policy or a later version of this Policy adopted by ICANN. (See Paragraph 4(i) and (k) below.)

Rent juridiskt är det upp till eventuell tvistesförfarare (den som klagar, ex Gudrun att påvisa att jag bryter mot följande punkter

a. Applicable Disputes: You are required to submit to a mandatory administrative proceeding in the event that a third party (a "complainant") asserts to the applicable Provider, in compliance with the Rules of Procedure, that
(i) your domain name is identical or confusingly similar to a trademark or service mark in which the complainant has rights; and
(ii) you have no rights or legitimate interests in respect of the domain name; and
(iii) your domain name has been registered and is being used in bad faith.

In the administrative proceeding, the complainant must prove that each of these three elements are present.

Notera: Det handlar hela tiden om kommersiella intressen då det är under .COM.
Eventuell tvisteslösning skulle falla redan på punkt i som jag ser det.

Under Punkt ii ligger bevisbördan, liksom i de andra punkterna, på tvistesförfararen att bevisa att jag inte har några legitima intressen.
Att använda domänen som en historisk överblick av Gudrun's skandalomsusade liv ser jag som ytterst legitimt och respektabelt. Att erbjuda namnet till försäljning är något jag gör enbart av tidsbrist, notera att jag inte har som avsikt att sälja den till någon med onda avsikter. Enbart någon som vill bygga upp en seriös sida så att Internet blir ett bättre ställe att hitta information på. Jag gillar att få marknaden effektiv.

Angående Punkt iii så är återigen bevisbördan på motparten, den som initierade tvisten. Kolla in att dem vill ha BÅDE registrerad OCH använd i ont syfte.
Mitt syfte för registreringen vid registreringen var att skapa en informativ sida om Gudrun, från ett ikke kommunistiskt perspektiv. Detta ser jag inte som "ont". Att domänen används i ont syfte stämmer synnerligen INTE. Jag använder den inte alls och publiserar inget "ont" och har inga planer på att göra så.

Mvh/Maccke

*ICANN's Board has included citizens of Australia, Brazil, Bulgaria, Canada, China, France, Germany, Ghana, Japan, Kenya, Korea, Mexico, the Netherlands, Portugal, Senegal, Spain, the United Kingdom, and the United States.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-09, 12:03 #25
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Är det tillräckligt off topic nu?

Hursomhelst, bra för MissDomain med gratis-reklam i IDG. Synd bara att de stavade fel till URL:en. Dessutom är det nog många som blir fundersamma när de inte påengång ser GudrunSchyman.com på förstasidan och ändå tror att de kommit fel. MD skulle nog tjäna i längden på att lyfta fram den till förstasidan.. 15 visningar (än så länge) trots att den varit med på IDG är ju inte direkt mycket.
Oläst 2004-12-09, 12:05 #26
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by anh@Dec 9 2004, 12:25
Mitt syfte är inte att tjäna pengar, det gör man inte genom att lägga ut Gudrun's namn till försäljning för €150.
€150 är vad jag i stunden bedömmde som som ett relevant marknadspris för någon som vill utveckla en sida om denna svenska kommunistiska (och numera också feministiska) hederskämpe... Anledningen att jag säljer, är som nämnts ovan, att jag inte har tid att utveckla en sajt om Gudrun, något som annars varit ett nöje..
Oläst 2004-12-09, 12:30 #27
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -Jester@Dec 9 2004, 03:21
Citat:
Vilka billiga skämt.

Gudrun Schymans är en av Sveriges skickligaste politiker, hon fick ett obetydligt 4% parti att bli Sveriges tredje största bland annat.. Se hur det går för dom utan Gudrun.
Gudrun Schyman är en bra politiker på ungefär samma vis som Linda Skugge är en briljant krönikör. Det är inte svårt att reta upp folk om man vet på vilka tår man ska trampa och samtidigt har ett sinne för att göra sig hörd och sedd. Att det inte handlar om övertygelse har väl röd-vin-istället-för-vatten-och-skatte-fifflar-Gudrun bevisat om någon.

Nja, hon äter ju borgerliga debbatörer till frukost, så hon är väldigt skicklig. Eller föresten, det kanske man inte behöver vara så skicklig för när jag tänker efter....

Ang. hennes skattefiffel. Du Jester är troligtvis lika insatt i vad som hände där som du är om hennes förslag till mansskatt. Det är ett fascinerande fenomen med människor, att vi tillex vet att Aftonbladet och liknande media består till 99% ren skit, ändå tror vi på det när det stämmer överens med nåt vi vill tro på.

//Predrag
Det mest bizarra är väl ändå när hon var aspackade på bion och kastade sina xxxxxx......
Oläst 2004-12-09, 13:02 #28
Predrags avatar
Medlem

Medlem
Predrags avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Citat:
Originally posted by -Predrag@Dec 9 2004, 12:49
Citat:
Citat:
Vilka billiga skämt.

//Predrag

Det mest bizarra är väl ändå när hon var aspackade på bion och kastade sina xxxxxx......
Nä det känner jag inte till, aldrig hört innan. Men nej, den bästa är väl att hon spelat in porrfilm med sin förra man eller hur det var, det stod ju på löpsedlarna o grejer! Eller stämde inte hon dom i efterhand o vann, pga av att allting var ett påhitt från våra kära kvällstidningar?

(jag ber om ursäkt att det blir så offtopic, nån moderator får gärna radera eller censurera tråden, men jag kommer inte bli tyst förens dom andra blir det, den kloke ger sig stämmer inte på mig, för jag är inte klok)

//Predrag
Oläst 2004-12-09, 14:03 #29
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by anh@Dec 9 2004, 12:25
hahaha, fan vad tufft
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-09, 14:25 #30
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -Maccke@Dec 9 2004, 13:30
Citat:
Originally posted by -Predrag@Dec 9 2004, 12:49
Citat:
Citat:
Vilka billiga skämt.

//Predrag

Nä det känner jag inte till, aldrig hört innan. Men nej, den bästa är väl att hon spelat in porrfilm med sin förra man eller hur det var, det stod ju på löpsedlarna o grejer! Eller stämde inte hon dom i efterhand o vann, pga av att allting var ett påhitt från våra kära kvällstidningar?

(jag ber om ursäkt att det blir så offtopic, nån moderator får gärna radera eller censurera tråden, men jag kommer inte bli tyst förens dom andra blir det, den kloke ger sig stämmer inte på mig, för jag är inte klok)

//Predrag
kan ju bara säga att den skulle INTE jag vilja se hahhaha
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017