Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Netland Round 2

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-02, 22:51 #1
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Jag ville bara svara på citatet som oJones(Ägare till Netland) gjorde i tråden som låstes innan.

Citat:
De som vill säga upp sig tänker jag inte sätta käppar i hjulet för. Att börja snacka om att vi är så hemska med avtalstiden är inte vårt fel. Det står tydligt i avtalet vad som gäller och som kund har man godkännt det innan tjänsten tagits i bruk.
Däremot kan Mario (ganska säker på att det var du i vart fall) intyga att vi inte har hållit det minsta hårt på avtalsperioden.
Vi har inga problem att kompensera för problemen som varit, det är bara att höra av sig. Vi vill inget hellre än att ha nöjda kunder och fungerande tjänster.
Jag mailade in till [email protected] och undrade hur jag säger upp kontot och hur lång uppsägningstiden var.

Egentligen har ny avtalsperiod nyss inletts och vi skulle haft din
uppsägning senast 2004-07-26, men eftersom vi har haft problem som drabbat
kunderna den senaste tiden så går vi med på att ändra på det för den här
gången. Betalar du nästa faktura som kommer så blir det inte fler fakturor
efter det.


Så till alla som skrek om uppsägningstiden, pröva kontakta företaget innan ni börjar hojta och skrika på forum.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-02, 23:31 #2
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Nåja, kunderna skriker väl först och främst om 1) obefintlig uptime 2) obefintlig kundservice?

Ingen jag känner fick mailet ang serverflytten. Netland meddelar inte ens på deras egen hemsida vad problemen berott på. Detta var också serverflytten, snart ska nya linan kopplas in. Det är många som ser fram emot ny downtime.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-02, 23:53 #3
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Jon Adolfsson@Dec 2 2004, 23:31
Nåja, kunderna skriker väl först och främst om 1) obefintlig uptime 2) obefintlig kundservice?

Ingen jag känner fick mailet ang serverflytten. Netland meddelar inte ens på deras egen hemsida vad problemen berott på. Detta var också serverflytten, snart ska nya linan kopplas in. Det är många som ser fram emot ny downtime.
Förstår hur du menar Jon!

Men nu när alla fakta är på bordet och ägaren har sagt att avtalen kan man har överseende med vid eventuell flytt så är det ju två saker som man har att välja på.

1. Hoppas på att saker och ting löser sig snabbt.
2. Flytta.

Dom har väl använt mailservern som strular att maila ut utskicket.

Företaget gör säkert vad dom kan så fort dom bara kan.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-03, 02:29 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
En liten kommentar: Vi använder oss också av DCS och strömavbrotten har varit två under föregående vecka på vardera två timmar. Förutom detta var det strömlöst under 10 minuter imorse under det planerade jobbet för att åtgärda elfelet.

Av vad netlands kunder skrivit att döma verkar det dock ha varit rätt många störningar som inte kan skyllas på strömförsörjningen till DCS serverhall.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-03, 10:32 #5
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 59
oJones oJones är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 59
Det här börjar bli utdraget, men vi kör på =)

Vi skyller inte allt på DCS, verkligen inte. I mailet står det tydligt att vi köpt in nya servrar eftersom det var ganska knökat när vi tog över företaget. Men problemet nu i det sista var allt strul på DCS och problemet har varat mer än två timmar. Vi försöker inte lägga problemet på någon annan, men just den här diskussionen handlade om varför vi flyttade utan att först meddela kunderna. Som jag flera gånger tidigare, både här och i mail till de som hört av sig och till utskicket som gick iväg, berodde det på att vi flyttade akut. Hade vi vetat om det hade vi givetvis meddelat kunderna i förväg, men det blev en snabb flytt.

Det är många här inne som säger att de inte fått mailet. Mailet gick ut till den adress varifrån de skickat sin beställning. Jag har även sagt att de som vill ha mailet om de inte fått det, exempelvis om de inte använder den e-postadressen eller om den inte existerar längre, gärna får det om de mailar till mig. Hitills tror jag inte någon av dem har gjort det.

Jag är som sagt var öppen för diskussion, men jag tar det hellre via mail än här eftersom jag inte kikar här inne hela tiden.
oJones är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-03, 11:20 #6
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by oJones@Dec 3 2004, 10:32
Jag är som sagt var öppen för diskussion, men jag tar det hellre via mail än här eftersom jag inte kikar här inne hela tiden.
Bra, och en moderator låste förra tråden kring detta....

Maila till angiven adress i fortsättningen

- respektera -
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017