FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena
Ska starta en svensk sida med .se adress. Dock kommer .com versionen redan vara tagen. Hur viktigt tror ni det är? Är svenskar smarta nog att klara av det, eller kommer jag förlora en jäkla massa trafik till nissen med .com adressen? Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sålänge dom som har .com inte sysslar med samma verksamhet så är det nog ingen fara, och att du endast riktar dig mot den svenska marknaden. Skulle någon då komma till .com istället så upptäcker man det och provar förmodligen .se istället, eller googlar. Svenskar i allmänhet är ganska invanda med .se, av egen erfarenhet så är det däremot många som misstar .nu och tror att det är .se istället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ok låter bra
Ska ta mig en funderare, kan bli ett namn som jag spanat in som är ledigt i både .se / .com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag tror också problemet varit värre om situationen var tvärt om, men det är nog viktigt att understryka vad Bitbull skriver angående att verksamheten inte får vara den samma på .com adressen. Är den det skall du nog leta vidare.
Thomas
![]() |
Svara |
|
|