Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Netland

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-02, 15:42 #31
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Ursprungligen postat av porra
Citat:
Ursprungligen postat av oJones

Alla våra kunder fick de senaste dagarna ett mail om vad som hänt och vad som kommer ske i framtiden.
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.
Det var intressant att veta att "ALLA" utom jag då fått ett mail med förklaring. Jag har ca 10 domäner där och har inte fått ett enda mail till någon av dom med en förklaring. Kan ju vara intressant att få veta anledningen! Det enda mail jag fått är nedanstående, när jag fråga varför mailservern legat nere över 6 timmar.

Hej!

Mailservern har varit igång sedan 15:00. Vissa operatörer har dock inte hunnit uppdatera till vårt nya ip-nummer.
Det kommer ett mail till adressen du beställt dina konton till om en liten stund om mer information om det hela.

Med vänlig hälsning,
Kim Jensen
Netland Webbhotell

E-post: [email protected]
Internet: http://www.netland.se/

Om man byter IP-nummer mm, borde man gå ut och förvarna sina kunder, sedan så vill jag även påpeka att mailen började fungera vid 20.00 ungefär och jag vet att det var flertal mail som spårlöst försvann under tiden.
Fick inte det mailet jag heller faktiskt.. Men men tycker netlands svar lät bra!
-Jonas
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-02, 15:54 #32
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by oJones@Dec 2 2004, 13:47
Som tidigare gäller så nås vi lättast på [email protected]
Förstår frustationen och tycker det är helt okey att man postar på WN ang företag som vägrar kommunisera ut vad det är för bekymmer, men så är ju inte fallet här. I alla fall inte just nu.

I detta fallet när ägaren är här på WN och svarar på trådarna så finns det ju goodwill, därmed prova att söka svaret på frågorna hos källan via [email protected].

Om inte det är lösningen på problemet och man vill prata med andra som använder samma tjänst för att tillsammans bilda sig en uppfattning av problemet så är WN här för att hjälpa till, men inte i varje enskilt fall av vad som kan gå fel i den dagliga driften av webhosting.

Tycker vi låser denna tråd med ett citat av ägaren så skapar vi nya trådar om behovet enligt ovanstående finns, och att man använder företagets support i den mån det går.

Thomas

Citat:
För er andra kör jag en kortare version här. Vill ni hela versionen så maila oss så skickar vi direkt.

Först och främst vill jag än en gång poängtera att det är nya ägare sedan någon månad tillbaka, vilket innebär att förbättringarna inte hunnit komma upp ännu.

De senaste dagarna har vi haft enorma problem med DCS som stått för vår Internet-förbindelse. De hade ett flertal gånger elektriska problem nu den senaste tiden som de inte tycktes få någon lösning på. UPSen de hade stod pall 5 minuter och hade ingen reservlösning. Problemen blev så stora till slut att vi kände att vi inte hade någon möjlighet att stanna kvar. Alla servrar flyttades från dem på studs. Vi kände att vi hade det att välja på, eller att ligga kvar och hoppas på att det skulle ordna sig. Men vi kände givetvis ansvaret gentemot våra kunder och valde därför den snabbaste och säkraste vägen.
Anledningen till att besökare från Bredbandsbolaget och Telia inte kommit in på sajterna har legat utanför vår räckvidd. Tydligen följer inte BBB och Telia den standard som gäller. Ingenting vi kunde påskynda eller göra någonting åt. Allt vi gjorde, gjordes på snabbast möjliga vis.
Vi har köpt in nya servrar som står redo att användas, men innan vi vill sätta upp dem håller vi på att få in egen lina.
Vi har haft problem med att få fram grävning och svetsning, men det ska snart vara avklarat.

Vi är fullt medvetna om problemen som varit och vi har en lösning på alltihopa, men allting går inte att lösa på en eftermiddag (även om vi gör vad vi kan för att det ska gå så fort som möjligt).
Att kunder väljer att flytta från oss på grund av problemen som varit är helt förståeligt, men jag hoppas ni kan ge det lite tid och se att det verkligen går bra. Att det fungerade perfekt för ett halvår sedan och sämre nu har helt enkelt berott på att det blivit för tungt med kunder på samma servrar. Som nybliven ägare köpte jag direkt in servrar, men har problem med ny internetuppkopplingen för dem. Det löser sig helt klart inom kort.

De som vill säga upp sig tänker jag inte sätta käppar i hjulet för. Att börja snacka om att vi är så hemska med avtalstiden är inte vårt fel. Det står tydligt i avtalet vad som gäller och som kund har man godkännt det innan tjänsten tagits i bruk.
Däremot kan Mario (ganska säker på att det var du i vart fall) intyga att vi inte har hållit det minsta hårt på avtalsperioden.
Vi har inga problem att kompensera för problemen som varit, det är bara att höra av sig. Vi vill inget hellre än att ha nöjda kunder och fungerande tjänster
Thomas är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017