FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, mina kära kollegor.
Då jag har funderat på att ge mig in på email-marketing undrar jag vad ni på WN har för erfarenhet av emailutskick/annonsering och vad ni kan komma med för tips vad man ska tänka på samt lite statistik. Jag har hört bra saker om emailtutskick om man skickar ett väldigt riktat erbjudande till rätt målgrupp. Dela gärna med er av era erfarenheter av emailutskick. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har hört en siffra om att ebrev är den källa som är bäst på att driva trafik.
Det vill säga att det är större chans att en mottagare agerar utifrån innehållet i ett ebrev än innehåll på vanliga sidor eller sociala sajter. Kommer inte ihåg exakta siffrorna men det var helt dominerande. Ett tips är att göra brevet nyhetsinriktat och med ett tydligt erbjudande Klickraten ligger på runt 10% av totalt utskick för mig, vet ej hur många som öppnas. Rätt skött är ebrevsmarknadsföring ett bra sätt att knyta dina besökare tätare till dig och din sajt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har ingen erfarenhet av e-mail annonsering för andras produkter eller tillsammans med produktförsäljning men jag använder nyhetsbrev för att nå ut med nytt innehåll eller nyheter på ett par av mina egna sidor och det brukar vara ett väldigt bra gensvar och innebära nya trafiktoppar nästan varje gång. Naturligtvis är det nyhetsbrev som besökarna själva valt att prenumerera på och jag är väldigt försiktig med hur ofta och vad jag skickar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör samma förnuftiga upplägg som Daniel.st och gensvaret brukar ge respons på mellan 10-20% av läsarna går vidare. Av totalt utskick brukar ca 5% inte ens öppna mailet, om det beror på att dom har mycket mail/spam eller helt enkelt inte bryr sig eller om vi skickar till gamla adresser framgår inte =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Har själv väldigt bra erfarenheter av ebrevsmarknadsföring / anonsering, Och instämmer att lämnade siffror gäller även då jag gjort utskick.
Är även jag väldigt återhållsam med hur ofta utskick görs. Men har inga dåliga erfarenheter av det alls utan det har givit väldigt positiva gensvar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|