FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Får googla på e-kort dock, låter intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, jag hade velat se en lösning där man får välja mellan kod och dosa, (på mitt konto i Skandiabanken Norge) så kan man välja att få en verifikations kod på mobilen, vilket är mycket bra!
Edit:Jag håller alltså på att gå över till skandiabanken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
För några år sen var det någon, förmodligen inte alltför mogen och snillrik person som som handlat en massa wow gold och sånt med på mitt swedbank mastercard. Vilket var sprillans nytt och inte använt en enda gång. Jag var bortrest då, så det pågick ett tag innan jag upptäckte det.
De små bovsingarna hann bränna ca 7000 spänn under ett par veckors tid. Jag hade fått in flera kundfakturor under perioden, så de hade kunnat brassa på rejält om de varit mer förslagna. Jag lärde mig en nyttig läxa av det. Numera har jag fler och separerade konton, och det finns endast en mindre summa på kortet. Enligt min rådgivarkompis på banken kunde det möjligen haft samband med händelsen som omnämns i denna artikel: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...062202037.html Så helt visst skulle det inte sitta ivägen med en pinkod eller en dosa. Det där med att få verifikationskod via mobilen verkar riktig bra som sagt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eller fick du själv stå för den notan ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dosan tycker jag är smidig, speciellt Nordeas. Eftersom dosan inte är personlig (koden baseras på ditt kort), så man kan ha flera dosor (även kompis, sambo, arbetskamrat mfl). Jag ser hellre en dosa än en kod till mobilen, eftersom mobilnätet är på tok för känsligt för sådant här. Fördröjningar mm. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Först ringer man banken och förklarar läget så att de kan spärra kortet och ev spåra transaktioner. Sen ringer man och pratar med någon trevlig polis och anmäler det som hänt. Sedan tar det ett par dagar innan man får pengarna tillbaka på kontot. Citat:
![]() <!--QuoteBegin--...lite mera från swedbanks hemsida om E-kort[/i] P.g.a. versionsuppgraderingen har möjligheten att ansluta e-kort till betal- och kreditkort upphört.[/quote]Det där tyckte jag var lite trist :huh: |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|