FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Åkte på en diskcrash igår efter att datorn välte :blink:
Hade tekniker på plats igår som försökte halva dagen men fick ge upp XP vägrar hitta disken men man kommer åt filerna med hjälp av en startdiskett och "dos" XP frågan bland annat efter hal.dll !?! vad nu det kan vara? Det jag undrar är finns det nån möjlighet att få datorn att hitta en USB-enhet utan att vara inne i XP? Har en extern USB-brännare och ca 500 mb filer att plocka ut från den "trasiga" disken! Har en bra backup på allt från den crashade disken sedan tidigare men kan man spara några timmar med att bara bränna ut nuvarande innehåll på disken till skiva o köra vidare så vore det underbart! Någon med Tips ?!? (Det är nu man är tacksam man har bra rutiner för backup..........hur ser dina ut ?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Av din text att döma så är det systemdisken som krånglar.
Köp en ny disk, installera xp på den, koppla in den gamla och se till att boota från den nya disken. Nu kommer du åt filerna på den gamla. Detta är idén som poppade upp eftersom det med startdiskett går att läsa från disk, verkar vara boot som inte funkar. Är jag ute och cyklar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror främst på om ditt moderkort/bios klarar av att boota från en USB device. Jag tror de flesta tillverkade >2001 fungerar så.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|