FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vissa innehavare av varumärken vill förhindra begagnat försäljning av deras produkter, man ska alltså inte fritt få sälja vissa varumärken på annonsplatser som Tradera, Blocket ,Ebay. Vet inte vilka varumärken det gäller men får några igenom detta så följer väl flera och till slut får man inte ens sälja en begagnad Billy bokhylla på Blocket
I nyhetsbrevet från Tradera: "Det blir allt vanligare att dessa varumärkesinnehavare blockerar försäljning på onlinemarknadsplatser och andra webbplatser. Det kan röra sig om allt från lyxartiklar till vardagliga produkter som leksaker, elektronisk utrustning, gräsklippare och barnvagnar, och detta oavsett om produkterna är nya, begagnade, äkta eller falska. Vi måste agera nu om vi ska förhindra att andra företag följer deras spår" Ipred, ACTA, FRA mm har ju tagit på senaste tiden bort fokus från allt annat som kan förändra tillvaron för medborgare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det är jättetråkigt att så mycket piratkopierade saker säljs på dessa ställen, men problemet ligger ju inte hos sidan där saker förmedlas.
Det är ju lika enkelt att köpa piratkopior över disk i butik. Varumärkesinnehavarna får väl bevaka sina intressen på annat sätt än att försöka stänga ner internet som handelsplats. Om de äkta produkterna vore lite bättre än kopiorna, så att man kunde se skillnad förstod jag problemet, men i dagsläget verkar det som om orginal och kopia kommer från samma fabriker... Bara priset som skiljer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm.. detta är verkligen inte bra..
Någon som har en källa på detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har jag missuppfattat grejen eller är det inte så att dom pratar om andrahandsmarknaden? Det fanns väl inget som tydde på kopiering, utan begagnade orginalprodukter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom vill stoppa försäljning av begagnade märkesvaror på annonssajter. Information om detta finns säkert på eu webplatser, men har inte orkat leta runt ännu
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har antecknat mitt namn i petitionen, det var inte så svårt att stödja...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Är inte detta ett tillfälle då vi som har en del besökare att hjälpa till att länka till denna kampanj, trots allt ett större hot mot internet än många andra idiotiska idéer... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det gör jag mer än gärna, men först vill jag se lite juridiska dokument
![]() |
|||