FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Inga namn nämnda och inga glömda... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
som tror att allt ska vara gratis
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som jag nämnde i början av denna tråd.
Jag surfar hellre på bloggarens ripp än orginalsidan! Idag är det val, och jag röstar Pirat! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kan inte hjälpa att undra om du har tillstånd att använda bilderna på de där boilrarna
![]() Vore lite komiskt annars |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
De flesta bilderna på ångpannor är så gamla så att något copyright-skydd inte längre finns.
Många skisser har jag gjort själv; exempelvis flödesschemat på Sunrodpannan. Cochran, TT Boilers och Eckrohr har skickat bilder och bett att få vara med. De flesta fotografierna har jag tagit själv och i annat fall finns fotografens namn på bilden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I de fall personen har tagit de "gamla" bilderna kan du inte klandra honom, han har gjort precis samma sak som du. De bilder du fått av Cochran m.fl. kan han ju också fått tillstånd av dem att använda.
Om han utan tillstånd har tagit några bilder du fotograferat är det solklart att han gjort fel. De bilder du angett fotografens namn på har du antagligen fått skriftligt tillstånd att använda, men du äger dem inte och kan därför inte klaga på honom. Det får upphovsmannen göra i så fall. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|