FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Någon som använder Blackberry som kan tänkas komma med lite inputs? Tänkte skaffa en ny företagsmobil som funkar bra att checka epost osvnär jag är på resande fot. För och nackdelar med blackberryn? Blackberry 8707G eller Blackberry bold? Alla tips mottages med gläde =) Tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Blackberryn är en proprietär lösning som är beroende av en Blackberry-server (mobiloperatören har säkert en sådan tjänst). Telefonen kan alltså inte själv ansluta direkt till en e-postserver utan den ansluter via en Blackberry-tjänst.
För synkronisering av adressböcker och kalendrar behövs det ett särskilt program installerat på din dator. Om sådana funktioner är viktiga tror jag mycket mer på en telefon med inbyggt Exchange-stöd och en Exchange-tjänst istället. Jag har dock aldrig använt en Blackberry själv, bara administrerat det ett mycket kort tag åt en kund. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
har inte någon erfarenhet av den men kör en e90 vilket jag ångrar det valet pga storleken, men maila är schyst.
Körde iphone 2dagar innan jag fick totalryck på den. Men testkörde g1 för ett tag sedan och blev grymt imponerad, har du tittat något på den ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för era svar!
g1 verkar intressant, men var i Sverige kan man tänkas köpa den? Har kikat lite på tre.se som har ett antal företags mobiler.. De har ett antal olika. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Slår ett slag för Iphone, även om du var intresserad av blackberry.
Iphone bara fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle satsat på antingen nokia e71 eller e75. Bra och smidiga telefoner som enkelt syncar mot Exchange. Som tidigare skribenter varit inne på så är blackberry inte speciellt vettigt i Sverige eftersom BB inte är så stort här. Mig veterligen är det bara telenor som erbjuder blackberrys synctjänster. Då skulle jag hellre satsa på exchange+win/symbian-telefon med pushemail. Tre erbjöd i alla fall tidigare nokia e71.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack alla =)
Var idag och köpte en e75 verkar helt okej! Får ägna lite tid och gå igenom dess funktioner. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|