FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag skrev ju det långa inlägget för att få höra synen på detta ur lite olika synvinklar, och det fick jag. Tack för det. Tommy: Om vi talar om att skaffa sig en försörjning, en yrkesmässig verksamhet - Hur ska du då kunna sälja dig för 40:-/timme inklusive egenavgifterna m.m.?? Idén att slå sig ihop, en programmerare, en skribent och kanske en marknadsförare är nog den bästa. Sen köra hårt och var och en gör det den är bäst på.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag går i skolan. Och har ett jobb på kvällar ibland. Men jag vill ju lära mig och att få kanske 200kr för en design skulle jag nöja mig med. Pågrund utav att jag fortfarande är i det stadiet där jag lär mig hela tiden. Men säg att jag går ett par designer. Hur går jag sen vidare osv?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tänkte posta mitt första debattinlägg här.
Jag är själv webbutvecklare med viss skrivkramp. Eller, för att vara mer exakt, jag skulle kunna skriva egna artiklar men föredrar att lägga krutet på det jag tjänar pengar på - marknadsföring. Jag har ett antal webbsidor, nästan alla på engelska, och har helt enkelt inte tid att skriva artiklar/information till alla. Det finns en sajt som heter elance.com som fungerar ungefär som det ni spånade på tidigare i den här tråden. Jag lägger upp ett projekt som jag vill ha utfört - till exempel få tio stycken artiklar skrivna om olika aspekter av poker på internet. När jag har lagt in mitt projekt, med så exakta instruktioner som möjligt, erbjuder olika skribenter sina tjänster till mig. De anger hur mycket de vill ha betalt och hur snabbt de kan utföra uppdraget. Jag väljer ut en av dem, betalar en viss summa i förskott, och han börjar skriva. När allt är klart får han resten av den överenskomna summan. Funkar mycket bra, men de flesta skriver enbart på engelska. Finns definitivt utrymme för en svensk aktör i det här marknadssegmentet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukar också ha skrivkramp, har rent av haft så svår skrivkramp så hjärnan blivit helt blank då jag satt mig framför datorn.
Det finns ju lite olika mål med skrivandet. När jag skriver för min hemsida är ju mitt mål att skapa en relation/bli kompis med besökaren. När den relationen är skapad är det lättare för mig att t.ex. rekommendera böcker. Sannolikheten för att personen ska köpa boken är betydligt större än om jag bara hade skrivit rent "kliniskt". Det går faktiskt att lära sig att skriva såhär fast egentligen kan ni redan det här eftersom ni alldeles säkert har polare som ni pratar/kommunicerar med varje dag. Ett råd som jag har fått: "Start pounding those keys!" |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|