FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte om detta är rätt forum men jag antar att fler än jag här gillar att spela spel ibland med kompisar.
Dock vore det skoj att kunna spela något ibland över ett virtuellt nätverk så man kan spela spel som inte har internet access och som kräver "broadcasting", alltså spel som man inte kan välja "connect to ip" utan söker i nätverket genom broadcasta. Nu är jag ingen expert på detta så finns säkert dem som kan detta bättre än mig men hoppas ni förstår vad jag söker. Någon som har några ideer hur man kan lösa detta? Hamachii är ju ett väldigt bra och fungerande VPN lösning för spel men dem har inte sedan ett par år tillbaka inte broadcasting och jag ser inget om att dem har det på deras hemsida idag heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns ett program som heter Hamachi tror jag det var som vi har brukat spela Unreal Tournament med.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hamachi fast fanns inte så mycket där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har kört bland annat gamla hederliga Red Alert nyligen och körde då med Hamachii. Det ska väl fungera med broadcasting har jag för mig. Lite mek var det att få till IPX-inställningarna med äldre spel med det fungerade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du vill ha någon L2 tunnel alltså, om du kör mikrotik så har den stöd för EoIP.
Annars får du väl försöka köra någon tunnel med proxy arp samt forwardar broadcast. Eller en openvpn och skapa ett brygga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hamachi har jag lirat gamla hederliga CS, Doom2 mfl med.
Hamachi är enkelt att komma igång med och deras dokumentation fungerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har precis lyckats sätta up ett window virtuellt nätverk
![]() Tack för tipsen. |