FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
startar en sajt inom poker affiliate branschen
vi ger ut lön från gambling osv har för mig att man för säkerhets(skatt?) skull inte ska ha servrar i sverige? vilket företag rekommenderar ni för att köpa domän namnet och ha webbhotellet på ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Förstår inte första frågan med "säkerhets(skatt)".
Placera det på Malta som alla andra poker företag nästan. t.e.x som Unibet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
förlåt min fråga var lite otydlig
vi har ett bolag i gibraltar som redan är i branschen i skattar där. nu handlar det enbart om domän och webbhotellet. undrar då att om man har det på loopia tex kanske man kan bli skatteskyldiga här oxå? om inte då är det lungt och jag reggar genom loopia. domännamn o webbhotell. men om det inte är lungt då är min fråga vilket företag kan man då regga både namn och domän namn för att ha servern utanför sverige. något ni rekommenderar ?? ett loopia utomlands helt enkelt för att va extra tydlig |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Servage.net i Tyskland, kanske?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Reggar du domänen på företaget i gibraltar med adresser osv dit så borde det inte vara något problem att använda vilket bolag som helst i sverige. Fast om du nu är osäker så skulle jag rekommendera dej att kontakta någon juridikkunnig för att utreda frågan.
Om jag inte mins fel så enligt skatteverket är du skatteskyldig i sverige om du bedriver verksamheten här. Alltså du producerar sidan och jobbar fysiskt (du som person) med den här. Sedan kan servern ligga i vilket land du vill. spelar mindre roll. Men jag kan ha fel. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|