FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jag är ute efter ett program liknande det man bla. har i receptioner och gym. Alltså en dator med touchscreen, så har man ett program där man enkelt kan navigera sig i menyerna via enkla fingertryck. Programmet skall egentligen bara visa bilder, fakta samt statistik. Svårt att förklara, men om du förstod vad jag menade. Vilket språk utvecklar man denna typen av program med? MVH Hansen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det enklaste borde vara Flash som är på fullskärm, då kan man hämta data ganska enkelt med XML så blir det inte så svårt att uppdatera. Språket är då ActionScript.
En snabb Googling visar att folk har gjort detta förut: http://www.actionscript.org/forums/showthr...ad.php3?t=58169 Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Delphi, VB, C#, C++, JAVA....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går att lösa som webbapplikationer eller som vanliga windowsapplikationer (eller vad du nu kör för OS på burken).
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Den enda egentliga skillnaden är att istället för mus använder du fingret för att klicka på elementen. Så du borde kunna använda vilket språk som helst som det finns stöd för och som du behärskar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Touchscreen är en speciell skärm som kopplat med ett program i operativsystemet gör om toucherna till musklick.
Så med andra ord kan du ha vad du vill. Kör i det språket du behärskar! Kan även vara en hemsida, så har jag på min varuingångsmaskin. Sätt programmet som Autostart.. voila. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|