FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Otrolig tjänst!
Frågan är bara när Google kommer att sluka det... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag ser inte riktigt det otroliga i den. De har visserligen samlat några av funktionerna jag använder på ett ställe (smhi, googla fram enheter, börsstatistik) men den är ju verkligen inte heltäckande och då blir det inte speciellt användbart.
Vad är det ni tycker är så otroligt bra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Har suttit o lekt i en timme nu man får inte nog!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Riktigt riktigt bra tjänst
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Möjligheten att direkt erhålla plottar, funktioner och t.ex. fouriertransformer och serieutvecklingar är annat som attraherar den som använder sig av den typen av beräkningar i samband med statistiska beräkningar. Kan även nämna att för den som jobbar med bioteknik så är innehållet ytterst användbart då sökning kan genomföras på alltifrån proteiner och gener ner till specifika basparssekvenser. Tidigare har det krävts att man letar runt i ett flertal, allt annat än användarvänligt utformade, databaser för att erhålla den här typen av data. För en ingenjör som jobbar med i princip vad som helst som innefattar teknik finns det helt klart en nytta i tjänsten. Jag är övertygad om att det finns fler som kan hitta en nytta i den. Kanske dock långt ifrån alla... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det jag direkt ser att jag kommer att ha nytta av är:
beräkna dpi/mpixels/skärmupplösningar beräkna hashkodningar (för att dubbelkolla resultat etc) enhetskonvertering valutakurs/konvertering vissa typer av ränteberäkningar ...samt andra inte så vardagliga beräkningar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan inte riktigt sätta fingret på det, men det känns nästan mystiskt på något sätt, hela grejen. Blir både imponerad och lite rädd på samma gång, av någon anledning. Och så börjar iaf jag spinna loss på hur sjutton allt är uppbyggt.
Kodat på en eftermiddag, eller vad tror ni? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inte illa alls men varför skriver de inte ut internationella tecken när de nu ändå kör utf-8?
![]() |
Svara |
|
|