FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag säljer följande paket med webbplatser:
* w995.se * w980.se * w902.se * w760.se * c901.se * c903.se * g705.se * c905.co.uk OBS! Jag säljer ENBART hela paketet och inte enstaka webbplatser eller domäner. De senaste månaderna har webbplatserna tillsammans haft ca 5500 besökare per månad. De senaste halvåret har intäkterna pendlat mellan 800 kr och 1200 kr per månad fördelat på Google och Affiliator. Utropspris: 8000 kr. Köp-nu pris: 24 000 kr. Auktionen pågår till onsdagen den 20e maj kl 21:00 eller till dess att någon erbjuder mig köp-nu priset. F-skatt finns. Köparen står för eventuella överföringskostnader. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En intressant fråga är ju om köparen riskerar åtal från Sony Ericsson, på grund utav copyright på diverse bilder och så vidare.
Jag tänker alltså på denna tråd som ni kanske förstår: http://www.webmasternetwork.se/f3t36725.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
En del av bilderna som används på webbplatserna är nedladdade från SonyEricsson pressrum. Det finns ingen direkt information som säger att man inte får använda bilderna. På SonyEricssons legal-sida står det man automatiskt godkänner användarvillkoren för webbplatsen när man t ex kopierar information från den.
Det är tillåtet av SonyEricsson att använda offentlig information från deras webbplats om källan anges. Jag ser således inga egentliga problem med copyright etc med tanke på ovanstående resonemang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Okej, men då ska det självklart inte vara några problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu är jag inte så duktig på telefoner, men är inte detta utgående modeller?
Oavsett vilket, man får räkna med att intäkterna sjunker då detta delvis är färskvara. Jag tror inte SonyEricsson agerar i någon rättslig instans på grund av varumärkesintrång. Det är skillnad om du gör egna telefoner i källaren och klistrar SE-logga på... SE tjänar på att andra exponerar deras produkter. Det är ju det de lever på! Det vore ju rätt korkat om de skulle "slå ner på sina egna", så att säga... Vem ska då sälja SE-lurar??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Den senaste veckan har jag haft ca 350 kronor i intäkter på sidorna. Jag har fått några försiktiga bud, men inte i höjd med utropspris.
Auktionen pågår till och med onsdagen den 20e maj kl 21:00. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|