FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag har en Linksys WRT54GL router och nu är det så att jag har ett problem. Att ansluta till routern på 192.168.1.1 är inga problem men varje gång jag trycker på "Save settings" så blir det "Sidan kan inte visas" och jag måste verkligen kunna klicka på "save settings" för att kunna konfigurera den och spara mina ändringar. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken firmware kör du? OpenWRT (Linksys egna alltså) eller någon annan?
Har du provat att uppgradera till senaste firmware? Kör själv DD-WRT på min, och där räcker det med "Apply Settings". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har inte uppgraderat något på den, har alltså de firmware som var när jag köpte den. "Firmware Version: v4.30.5" står det.
Har du lust att förklara hur man gör när man uppgraderar firmware? Är inte så kunnig på den här delen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
http://www.linksysbycisco.com/US/en/suppor...RT54GL/download
Den nya versionen är v4.30.12 Du går in under "Administration", "Firmware Upgrade", väljer filen (*.bin) och klickar på "Upgrade". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej tack!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Original-frågan verkar löst sig och har också ett routerproblem, så drar på en till fråga!
Har en Belkin N+-router. Har kopplat in den, men ingen av husets alla trådlösa datorer, nätverkskort osv. kommer åt internet efter anslutning. Går att ansluta till nätverket och man kan skriva ut på den trådlösa skrivaren etc. genom nätverket. Men internet fungerar inte på en enda dator. Står "Begränsad eller ingen anslutning" när en XP-dator anslutits till nätverket. Kör vista och XP på de olika datorerna, satte upp nätverket på Vista-datorn. Inte ens mitt PS3 kan ansluta till internet. Någon som har en idé vad det kan vara? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag vet inte om problemet var löst, men om inte, hur ansluter du till routern och vad är det för ändringar du försöker göra ? Ansluter du till routern på 192.168.1.1 t.ex. och försöker genomföra ändringar som ändrar routerns IP adress (ändrat spann/range på DHCP t.ex.) så innebär ju det att du tappar kontakten på den ursprungliga adressen...ändringarna är med all säkerhet genomförda och du får ansluta till routern på ny adress, vilken den nu är... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|