FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilken kod ska man använda för att bäst automatiskt spela upp en ljudfil när någon kommer till hemsida, och vilket format ska ljudfilen vara i för att passa de flesta browsar?
Min nuvarande kod ser ut så här. <EMBED SRC="http://MinHemsida.com/MinLjudfil.wav" HIDDEN=true AUTOSTART=true> <NOEMBED><BGSOUND SRC="MinLjudfil.wav"></NOEMBED> Tacksam för andra tips om bra koder. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
jw mediaplayer och autoplay annars. men håller med de övriga svarande om att musiken skall spelas upp utan att användaren själv valt det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kanske nåt viktigt meddelande i utcheckningen i en webbshop t.ex. Ibland kan det va befogat med autoplay, dock väldigt sällan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är instruktioner som ska spelas upp. I stället för att man själv ska behöva leta efter "på" knappen så spelas meddelandet upp automatiskt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
<audio> och <video> är väl på gång. HTML5? För att kunna ha embedded media som fungerar hos alla användare (som har tillräckligt nya webbläsare) utan att man behöver ha flash eller något installerat. Fördefinierad(e) codec(s) som följer med webbläsarna, så det bara funkar för användarna utan krångel. Vet dock inte hur klart det är än? Jag tror att det är någon webbläsare som redan har stöd för det i alla fall. Safari kanske.
Jag tror att de skulle rösta igenom det som standard, men något stort företag satte sig på tvären eftersom de inte gillade att den föreslagna codecen var open source. När det väl är en standard lär det ju dröja innan alla användare har webbläsare som har stöd för det. IE6 är ju enormt stor fortfarande... ![]() Disclaimer: Jag lovar inte att jag har 100% rätt i det här, men det ligger nog mycket sanning i det. Det kan ju vara så att jag kommer ihåg någon detalj fel, eller att källan (var jag nu läste om det) inte hade helt rätt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|