FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Viktigt att tänka på kan ju vara möjligheterna att verkligen återfå sina filer om det skulle behövas. Vilka säkerhetsrutiner har leverantören? Hur snabbt kan du få tillbaka en stor mängd data? Kan de eventuellt leverera dina backuper på disk eller annat lagringsmedium om du till exempel skulle behöva detta av någon anledning?
Kan vara rätt trist att upptäcka att backupen inte finns där när du behöver den...
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Guest
|
Mozy...
Ska man återställa så kan man välja vilka filer som sedan zippas ner till en fil som man sedan tankar hem. Går väl även att beställa en DVD med filerna men vet inte om det fungerar utanför USA. |
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur funkar mozy om man vill begränsa uppladdningen efter den dagliga kvoten jag får från min ISP? Jag tror gränsen är 15gb trafik per dygn och då kan det ju vara bra att begränsa så att Mozy inte försöker ladda upp mer än säg 10gb åt gången.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Glöm inte bort den lilla detaljen med kryptering –
både för överföringen och lagringen. Varför vill ni spegla hela era diskar? Är det inte bättre att då köra en Partimage någon gång om året som ni lagrar på vettigt medium och sen nöjer er med en online-backup på filer och mail? Jag ser ingen direkt anledning att betala för lagring av spel och program som man ändå kan installera på nytt vid händelse av krasch. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
40 spänn i månaden för "obegränsat" med utrymme är så billigt att man inte kan hoppa över att säkerhetskopiera allting.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|