Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att hitta affiliate program för att annonser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-22, 11:22 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

Edit: Rubriken skulle ha varit: Att hitta affiliate program för att annonsera

Jag har precis lanserat ett ny sajt, egensajt.se där vi erbjuder gratis reklamfria webbkonton, bloggar samt forum, och har enbart kört adwords, men är nu redo att prova något annat program.

Eftersom lead är mycket viktig för mig, tänkte jag lägga mig på lead ersättning (signups för konton)
Mina banners/texter borde ju konvertera mycket bra om dom ligger på typiska skapa hemside sidor, bloggar och forumsidor och liknande.
Någon som tror eller vet någon vilket nätverk som kan vara bäst för att hitta just denna gruppen?
Vad jag förstår det ligger double.net bra till, även om dom har en startkostnad på 6495kr, men dom har just nu ett erbjudande om 3 månaders fri månadsavgift.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-29, 00:23 #2
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Double tror jag kan uppfylla dina krav. De har tillräckligt bra rapporteringssystem så att du kan ha koll på din annonsering. Jag har även testat att annonsera i två andra affiliatenätverk (inte testat Tradedoubler ännu) där rapporteringsverktygen är väldigt dåliga. En av dem var jag tvungen att avsluta för att jag inte kunde utläsa någon information från trafiken som skickades.
Ett tips är att du även tar en titt på Come&Stay. Har inte testat dem själv. Men de kör en hel del CPA offers i sitt nätverk. Kör en testrunda med dem först kanske för att testa ditt erbjudande om du får den responsen som du eftersträvar?

En fråga:
Din tjänst kostar inget och där finns ingen reklam.
Hur ser din intäktsmodell ut?
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-02, 23:29 #3
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Citat:
Originally posted by Filip@Apr 29 2009, 00:23
En fråga:
Din tjänst kostar inget och där finns ingen reklam.
Hur ser din intäktsmodell ut?
Det är endast baskontot utan forum som är gratis och utan reklam, och de flesta kommer rätt långt med ett baskonto i och för sig.
Och jag har flera tjänster där det kostar, se tex: http://www.egetforum.se/jamfor-forum/
Ett sådant konto tar jag betalt för samt jag har en mängd uppgraderingar mot att reklam läggs in eller mot betalning. Samtliga forum på kontona har reklam per default, där många väljer att betala bort det.

Generellt har jag väldigt låga kostnader, ett otroligt optimerat klustrat system samt en smått otrolig volym på 120 000 konton. Sen har jag hållt på sen 2004 så jag har lite erfarenhet och detta är ingen direkt ny grej. Jag har fram tills nu varit ganska okänd, då jag har vuxit i det fördålda, och jag inte har lagt ner speciellt mycket pengar på annonsering, men jag börjar få en bra budget att börja kunna lägga ut på annonsering.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017