Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny shop, men vilken, gärna open source?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-24, 21:37 #11
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by side@Feb 3 2009, 10:54
Jag behöver en ny shop, men är inte säker på vilken jag eller företaget där jag arbetar använder textalk.se nu hehe
Jo jag vet inte alls bra för SEO så har tänkt byta nu. Det får gärna vara open source, vill dock vänta med oscommerce. Har ni något annat förslag?
Varför vänta med osCommerce ? Kör på den du är mitt förslag Om du menar att du ska vänta på version 3 så glöm det för det lär ta tid innan den släpps. osCommerce utvecklas ju av användarna och har ingen direkt version som andra program.

Men visst man får anpassa sin egen shop med dom funktioner man vill ha vilket kräver en del kunskaper men redan standardversionen är ju potent.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-29, 11:21 #12
side side är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 107
side side är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 107
Det kommer bli zen cart även om de tjatar om textalk. Bara fixa en codare till min design. Jag tycker mindre och mindre om textalk så där du antingen får ha en länk till deras sida (eller iframe) eller så får du peka om din domän till deras server. Helt sjukt ju. Jag vill ha shopen där vi har vår övriga sida. Lättare fixa SEO etc...
side är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-29, 19:42 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
zen cart är en upphottad oscommerce så det är ett bra val.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-29, 20:18 #14
NeoTech NeoTech är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 90
NeoTech NeoTech är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 90
oscommerce, gammalt och beprövat, stor användar community. Många contributions, kan vara en djungel för den oinvigde. Kodbasen är föråldrad och svår att nyttja fullt ut till en modern webshop, men det väger den upp med stabilitet..

Prestashop, snabb, liten bekväm shop. Svår att anpassa skinnet på utanför dess angivna mallar. Mall motorn är baserad på smarty. Snabb och stabil. Dåligt med tillägg än så länge.

Magentocommerce, en enterprise plattform avsedd för stora företag som driver 10-20 webbshoppar parallellt på lika många domäner. Svår att skinna, dåligt utvecklad på den svenska marknaden.

Virtuemart för joomla, känner man till joomla så förstår man snabbt att detta är ett dåligt alternativ för en växande webshop.

Shop för wordpress, knappt värd att kallas en webbutik, men enkel och bra för en mindre butik med ett mindre produktutbud.

Bra kommersiella alternativ fortf. byggda på en relativt öppen plattform är CS-Cart, Interspire
Dåliga kommersiella alternativ är Cubecart

ZenCart, oscMax, CRELoaded är varianter på oscommerce....

Hoppas detta gav dig en bättre överblick.
NeoTech är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017