FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Först av allt vill jag bara säga "hej" till alla här. Ja e ny!
Nåja, till frågan, vad kostar det ungefär i månaden att ha en .nu adress? Eller betalar man per år? hur ligger det till? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
per år...
750 kronor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Hej
Priset för en .nu adress på http://www.nunames.nu är $60 för 2 år! Vi tackar för en billig dollar så det slutar på dryga 500 svenska kronor(för 2 år). Sedan behöver du ju ett webbhotell och DNS tjänst(ingår ofta i ett webbhotell). Dessa priser varierar ju beroende på vilka du väljer för det ändamålet ...
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
en COM NET ORG kostar under 80kronor
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Då nunames är .nu-registret själva och säljer direkt till slutkunden stämmer det med $60 för två år, ingen får heller där någon rabatt såvitt jag vet.
För com,net och org däremot går all försäljning genom återförsäljare. Grundpriset ligger runt $4-5 har jag för mig, medans priset för slutkunden ofta som billigast ligger $8-10. Det är dock ofta dålig service hos de billigaste, vilket i värsta fall kan resultera i problem vid transfer eller förnyelse av domän. My two cents.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
på GoDaddy.com har du bra service.
Du kan redan vid registrering ange att förnyelse blir automatiskt. Sedan, angående transfer, du sjäkv går in och ändrar inställningar. Har du provat GoDaddy? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Endast om .com är upptaget skulle jag fundera på en .nu
Skall bli intressant att se vad .nu kommer att hitta på nu när dom får en ny konkurent. .nu slog igenom på att dom var billiga och hade en kort processtid, nu är dom dyra och har dom inget som inte ex DirectNic har. Tror dom kommer får det svårt framöver. Admin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men det skiljer inte mycket vad jag kan komma ihåg. |
|||